جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
کد خبر: ۹۵۵۸۲
چهارشنبه ۱۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۷:۰۸

فکرشهر: استاندار خوزستان از تقویت مراقبت از مرزهای استان خوزستان در پی بروز جهش جدید کرونا در کشورهای همسایه به منظور جلوگیری از ورود سویه لامبدا به کشور خبر داد.

به گزارش فکرشهر و به نقل از ایسنا، قاسم سلیمانی‌دشتکی در حاشیه جلسه فوق‌العاده ستاد مدیریت کرونا در استان خوزستان که امروز (۱۰ شهریورماه) برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز جلسه فوق‌العاده ستاد مدیریت کرونا را داشتیم. بحث مفصلی شد و دکتر علوی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اهواز گزارش مفصلی در خصوص وضعیت بیماری کرونا ارائه داد. در این گزارش اعلام خطر شد که ممکن است جهش جدیدی از کرونا که در کشورهای همسایه به وقوع پیوسته است، به استان خوزستان و کشور ورود کند.

وی افزود: راهکارهای جلوگیری از ورود جهش لامبدا را بررسی کردیم و قرار شد میزان مراقبت‌ها در مرز که بسیار خوب بود، قوی‌تر شود. تقسیم کار قوی کردیم و قرار شد مرزها را به طور کامل تقویت کنیم و از تمام افرادی که وارد می‌شوند هم از نظر تست‌گیری و هم قرنطینه، مراقبت شود.

استاندار خوزستان بیان کرد: در جلسه امروز ستاد، وضع موجود را نیز بررسی کردیم. در وضع کنونی سرعت ابتلا و فوت کمتر شده است البته مفهوم این نیست که میزان فوت و ابتلای بالا در خوزستان نداریم. باید پیشگیری کنیم یعنی باید پروتکل‌ها را رعایت کنیم و واکسیناسیون را انجام دهیم.

وی افزود: مرحله دوم درمان است و به این منظور باید بیمارستان‌ها و پزشکان را تجهیز کنیم و امکانات را افزایش دهیم. گزارش داده‌اند که در این چند ماهه حدود  ۷۰۰ تخت و تعداد زیادی سی تی اسکن و ونتیلاتور اضافه شده است.

سلیمانی‌دشتکی گفت: از حدود ۴۰۰ تا ۵۰۰ نفر بستری پیش از جهش جدید، اکنون بستری‌ها به ۳ هزار و ۲۰۰ نفر رسیده است. از ۴۰ تا ۵۰ بستری در بخش ویژه نیز به ۶۰۰ بستری رسیده‌ایم. در شرایط اینتوبه که بسیار خطرناک است نیز از ۴۰ تا ۵۰ نفر به حدود ۱۳۰ تا ۱۴۰ رسیده‌ایم.

وی افزود: بعد از پیشگیری و درمان، از مردم شریف استان خوزستان تقاضا می‌کنیم که در مراسمات و اجتماعات کمتر رفت و آمد داشته باشند، در مراودات خانوادگی بیشتر رعایت کنند و ماسک بزنند. متوسط رعایت استفاده از ماسک در استان خوزستان به ۴۵ درصد رسیده است درصورتی که ایده‌آل آن ۹۵ درصد است.

استاندار خوزستان تصریح کرد: عادی‌انگاری، بسیاری بد است. در برخی مراسمات چند هزار نفر شرکت می‌کنند و کافی است چند نفر ناقل باشند و همه را مبتلا می‌کنند. از مردم تقاضا می‌کنم همکاری کنند زیرا کادر پزشکی خسته است.  

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر