پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۹۵۷۸۹
شنبه ۱۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۵

فکرشهر: امام جمعه دیر گفت: با توجه به شرایط کرونایی این شهرستان و ضرورت رعایت فاصله گذاری از برگزاری تشییع جنازه‌های شلوغ جلوگیری شود.

به گزارش فکرشهر و به نقل از ایرنا، حجت الاسلام سید علی حسینی در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان دیر افزود: تشییع جنازه اموات مستحب است و از مردم درخواست می‌شود هیچ تشییع جنازه‌ای به صورت انبوه برگزار نشود.

وی گفت: اگر حضور در تشییع جنازه‌ باعث انتقال ویروس کرونا به دیگران شود و دیگران از این موضوع ضرر و زیان ببینند ما مسئول این کار هستیم و اگر هم از روی دانایی باشد باید دیه این کار پرداخته شود.

امام جمعه دیر اضافه کرد: در زمان حاضرکادر درمان ایثارگرانه جان خود را در دست گرفته و در راستای سلامت و جان مردم تلاش می‌کنند و همه در قبال سلامت و جان مردم موظف هستیم و نباید هیچ کوتاهی صورت گیرد.

وی با اشاره به سفر رئیس جمهوری به استان‌های خوزستان و سیستان و بلوچستان گفت: این یک قدم خیری که برداشته شده و باید قدر آن را دانست.

امام جمعه دیر  اضافه کرد: به جای تشبیه رئیس جمهوری به شهید رجایی باید عهد نامه مالک اشتر به مسئولان را یادآوری کرد.

حسینی با انتقاد ازمطالب منتشره در فضای مجازی گفت: فضای مجازی نباید محل حرمت شکنی و بازی با آبروی افراد باشد و افشاگری و علنی کردن مطالب یک جلسه بسیار خطرناک تر از اصل موضوع و باعث لطمه زدن به جامعه می‌شود. 

وی در ارتباط با هفته دفاع مقدس گفت: هفته دفاع مقدس گنجینه تمام نشدنی است و  بزرگ‌ترین افتخار ملت ایران است.

امام جمعه دیر اضافه کرد: گرامی‌داشت دفاع مقدس فرصتی برای زنده نگه داشتن فرهنگ ایثار و شهادت و تجلیل از شهدا و ایثارگران است.

جانشین فرمانده سید الشهدا شهرستان دیر گفت: اولویت برنامه‌های هفته دفاع مقدس، خدمات رسانی به بیماران مبتلا کرونا و رفع مشکلات معیشتی و مالی آنان است.

سرگرد پاسدار سید علی حسینی نیا افزود: هفته دفاع مقدس فرصتی برای ارتقای بصیرت، ایثار و فداکاری است.

وی ادامه داد: دفاع مقدس به ما آموخت که نباید از تهدیدهای دشمن ترسید بلکه باید ایستاد و تهدیدها را به فرصت تبدیل کرد.

حسینی نیا نمایشگاه فصل سرخ، بزرگ‌داشت شهدای شاخص استانی و کشوری، دیدار با خانواده شهدا، تجلیل از رزمندگان، برگزاری مسابقه کتاب‌خوانی، توزیع بسته‌های معیشتی، تجلیل از مدافعان سلامت، برگزاری یادواری شهدا را از جمله برنامه‌های هفته دفاع مقدس شهرستان است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر گفت: از ابتدای شیوع واکسیناسیون تاکنون ۳۷ درصد گروه هدف یک دُز و ۲۲ درصد ۲ دُز دریافت کردند و در مجموع ۲۴ هزار دُز واکسن در شهرستان تزریق شده است.

احمد آخوندی افزود: مراسم تشییع جنازه‌ها بصورت انبوه عامل مهمی در انتقال ویروس کرونا است و باید با آن برخورد شود.

وی اضافه کرد: شهرداری نسبت به ساماندهی بازار ماهی و میگو که سد معبر شده و فاصله گذاری اجتماعی رعایت نمی‌شود؛ برخورد کند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دیر گفت: مردم و نظام هرگز آن همه فداکاری‌ها و از خود گذشتگی‌های رزمندگان و جوانان را فراموش نخواهند کرد.

غلامرضا ناطقی پور افزود: زحمت و فداکاری پرستاران و کادر درمان برای همیشه در اذهان عمومی و تاریخ ماندگار شده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر