پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۹۵۸۳۶
يکشنبه ۱۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۱:۴۲

فکرشهر: نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی گفت: خرید تضمینی از مهمترین راهکارهای رفع چالش‌های حوزه نخل و خرما است که انتظار می‏‌رود این مهم در دولت جدید با قیمت هر کیلوگرم ۱۲ هزار تومان به عنوان نرخ حداقلی محقق شود.

به گزارش فکرشهر، ابراهیم رضایی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: به منظور بهبود بازار خرما تلاش‌های بسیار زیادی شده و این موضوع هم اکنون نیز از طریق وزارتخانه های خارجه، جهاد کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت، سازمان توسعه تجارت و دیگر نهادها و سازمان‌های ذیربط در دست پیگیری است.

وی بیان کرد: با وجود تلاش‌هایی که صورت گرفته هنوز قیمت خرما پایین است و تناسبی با هزینه‌ها و نیازهای کشاورزان ندارد که با چنین شرایطی باید زمینه برای افزایش قیمت خرما فراهم شود.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی گفت: با وجود هزینه‌های فراوان نخل‌داری شامل آبیاری، تغذیه، بارور کردن، هرس، برداشت که در سال‌های اخیر نیز افزایش بسیار زیادی داشته است، قیمت فروش خرما افزایشی نداشته است.

رضایی ادامه داد: در همین راستا در ارتباط تلفی با وزیر جهاد کشاورزی از وی دعوت شد با سفر به استان بوشهر و شهرستان دشتستان از نزدیک با مسائل و مشکلات این کشاورزان آشنا شود.

وی گفت: امیدواریم دولت نگاهی ویژه به این کشاورزان داشته باشد تا مسائل و مشکلات آنها برطرف شود.

رضایی یادآور شد: خرما به عنوان یکی از محصولات مهم و استراتژیک استان بوشهر و بویژه شهرستان دشتستان است که افراد زیادی نیز در این حوزه مشغول به فعالیت هستند.

وی اضافه کرد: دشتستان به عنوان قطب تولید خرمای استان بوشهر محسوب و سالانه حدود ۱۲۰ هزار تن محصول شامل خرما، خارک و رطب از نخلستان‌های این  شهرستان برداشت می‌شود.

استان بوشهر با بیش از ۶ میلیون اصله نخل بارور و تولید سالانه ۱۶۵ هزار تن خرما قطب تولید این محصول در کشور است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر