جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۹۵۹۱۶
دوشنبه ۱۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۴

فکرشهر: هواشناسی بوشهر رشد ابر‌های همرفتی و احتمال رگبار باران و رعد و برق برای ارتفاعات شرقی و جنوبی استان پیش‌بینی کرد.

به گزارش فکرشهر و به نقل از صداوسیما، کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد در ساعاتی از بعد از ظهر تا اوایل شب، با رشد ابر‌های همرفتی در برخی از نواحی و ارتفاعات شرقی و جنوبی استان، احتمال وقوع ناپایداری‌های موقت جوی به صورت رگبار پراکنده باران، گاهی همراه با رعدوبرق و وزش تندباد لحظه‌ای دور از انتظار نیست.
 
حسین مستانه افزود: تا اواخر هفته در برخی از ساعت‌ها بر سرعت وزش باد‌های شمال غربی در شمال خلیج فارس و فراساحل شمالی و مرکزی استان افزوده می‌شود و ضمن افزایش نسبی تلاطم دریا، احتمال نفوذ گردوخاک نیز در این مناطق دور از انتظار نیست.
 
وی عنوان کرد: جهت وزش باد تا فردا متغیر، بیشتر شمال غربی تا جنوب غربی با سرعت ۸ تا ۳۰ گاهی تا ۳۸ کیلومتر در ساعت و از شب متغیر با سرعت ۸ تا ۳۰ کیلومتر در ساعت و در هنگام وقوع ناپایداری به‌طور موقت بیش از ۴۰ کیلومتر در ساعت خواهد بود.
 
کارشناس هواشناسی بوشهر ادامه داد: ارتفاع موج دریا ۳۰ تا ۹۰ گاهی تا ۱۲۰ سانتیمتر و در فراساحل شمالی در برخی ساعت‌ها ۶۰ تا ۱۲۰ سانتی متر پیش‌بینی می‌شود.
 
مستانه گفت: فردا در بندر بوشهر زمان جزر اول دریا ساعت ۰۱:۴۲ دقیقه بامداد، مداول ساعت ۰۸:۱۹، جزر دوم ساعت ۱۵:۲۸ و مد دوم ساعت ۲۱:۲۴ دقیقه خواهد بود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر