پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۹۵۹۴۲
دوشنبه ۱۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۳

فکرشهر: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر از افزایش تولید سیمان در استان خبر داد و گفت: قیمت سیمان در استان بوشهر روند کاهشی دارد.

به گزارش فکرشهر از مهر، سید حسین حسینی بعد از ظهر دوشنبه در نشست شورای اطلاع رسانی استان بوشهر اظهار داشت: گام‌های مهمی در راستای افزایش تولید، توسعه صادرات و بهبود وضعیت تجارت در استان بوشهر صورت گرفته است.

وی توسعه شاخص‌های سرمایه‌گذاری صنعتی در استان بوشهر را مورد تاکید قرار داد و افزود: طی سال جاری صدور جواز تأسیس واحد صنعتی ۳۷ درصد و سرمایه گذاری پیش‌بینی شده در این طرح‌ها ۹۸ درصد افزایش داشته است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر از روند نزولی قیمت سیمان در استان بوشهر خبر داد و اضافه کرد: شرایط سیمان در بورس تغییر یافته و شاهد سیر نزولی قیمت سیمان هستیم.

وی اضافه کرد: در مردادماه سال جاری در استان بوشهر چهار میلیون و ۵۰۰ هزار تن سیمان تولید شده که نسبت به سال قبل کاهش دارد و امید می‌رود در شهریورماه این روند بهبود یابد.

حسینی از رصد و پایش کالاها از زمان تولید تا زمان توزیع و فروش خبر داد و افزود: برنامه‌هایی از سوی وزیر صمت تدوین شده که در بازار کالا و اجناس اثرگذار است.

۳۱۵ هزار نفر واکسینه شده‌اند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر نیز در این نشست اظهار داشت: روند کاهشی ورود بیمار به بیمارستان‌های استان را شاهد هستیم و از بستری روزانه ۲۰۰ بیمار جدید به کمتر از ۱۰۰ بیمار رسیده‌ایم.

سعید کشمیری با بیان اینکه همچنان این روند کاهشی در استان بوشهر ادامه خواهد یافت افزود: استان بوشهر در پیک پنجم کرونا با طوفانی شدید روبرو شد و تعداد بیماران بستری در یک روز به بالای هزار نفر رسید.

وی با اشاره به کاهش بیش از ۵۰ درصدی نسبت به زمان پیک کرونا در استان خاطرنشان کرد: ا کنون تعداد کل بیماران بستری در بیمارستان‌های استان بوشهر به ۴۶۵ نفر رسیده است که بیانگر کاهش شدید است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر افزود: استان بوشهر دارای ۸۸۰ هزار نفر افراد بالای ۱۸ سال است که ۸۵ درصد از این تعداد معادل ۶۶۰ هزار نفر باید واکسن کرونا دریافت کنند.

وی ادامه داد: در استان بوشهر تاکنون ۴۵ درصد از جمعیت بالای ۱۸ سال حداقل یک نوبت و ۲۵ درصد نیز دو مرحله واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

کشمیری با بیان اینکه ۳۱۵ هزار نفر در استان بوشهر یک نوبت و ۱۸۴ هزار نفر نیز دو نوبت واکسن کرونا دریافت کرده‌اند گفت: تاکنون به ۶۰ درصد جمعیت بالای ۴۰ سال و ۸۵ درصد افراد بالای ۵۰ سال واکسن کرونا تزریق شده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر