جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۹۵۹۸۶
سه‌شنبه ۱۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۵:۴۸

فکرشهر: پلیس راهور از برخورد قاطع و مستمر با افرادی که اقدام به دستکاری و مخدوش کردن ارقام و پلاک‌وسیله نقلیه خود می‌کنند، خبر داد.

به گزارش فکرشهر از خبرگزاری صدا وسیما، سرهنگ جابر پاپری افزود: طبق ماده ۷۲۰ قانون مجازات اسلامی هر فردی در ارقام و مشخصات پلاک وسایل‌نقلیه موتوری زمینی، آبی یا کشاورزی تغییر دهد، پلاک وسیله‌نقلیه موتوری دیگری را به آن الصاق کند، برای آن پلاک تقلبی به کار برد یا چنین وسایلی را با علم به تغییر یا تعویض پلاک تقلبی مورد استفاده قرار دهد به حبس از ۶ ماه تا یک سال محکوم خواهد شد.

وی گفت: مشخصه هر وسیله نقلیه، پلاک است و اگر تخلفی توسط راننده صورت بپذیرد قطعا بر اساس پلاک شناسایی خواهد شد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان افزود: در مدت تشدید برخورد با تخلفات محدودیت‌های کرونایی، در سطح جاده‌ها و شهر‌ها به صورت ویژه دنبال می‌شود.

سرهنگ پاپری گفت: بعضی از رانندگان به دلیل اینکه توسط دوربین‌های کنترل سرعت هوشمند در سطح جاده‌های کشور اعمال قانون نشوند، اقدام به دست کاری در پلاک و مخدوش کردن پلاک می‌کنند که برابر ماده ۷۲۰ قانون مجازات اسلامی جرم تلقی و مجموعه پلیس راه و راهور با این تخلف برخورد می‌کنند و هیچ اغماضی با رانندگان خاطی نداریم.

وی با بیان اینکه تعداد اینگونه رانندگان محدود است گفت: علاوه بر توقیف خودرو به مدت ۶ ماه تا یک سال زندان در نظر گرفته می‌شود.

رئیس پلیس راهور در مورد محدودیت‌های شبانه نیز گفت: محدودیت‌ها همچنان از ساعت ۲۲ تا ۳ بامداد پا بر جاست تا از شیوع ویروس کرونا جلوگیری شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر