پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
فکرشهر: یک عضو کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی از طرح تقاضای برگزاری رفراندوم به منظور حذف یارانه‌های آشکار و پنهان در مجلس شورای اسلامی خبر داد...
کد خبر: ۹۵۹۹۶
سه‌شنبه ۱۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۶:۵۴

فکرشهر: یک عضو کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی از طرح تقاضای برگزاری رفراندوم به منظور حذف یارانه‌های آشکار و پنهان در مجلس شورای اسلامی خبر داد.

به گزارش فکرشهر، ابوالفضل ابوترابی در حاشیه جلسه علنی امروز مجلس با حضور در جمع خبرنگاران، بیان کرد: با توجه به رقم بسیار بالای یارانه نقدی که در سال پرداخت می‌شود، بنده بر اساس اصل ۵۹ قانون اساسی و ماده ۳۶ قانون همه‌پرسی، تقاضای برگزاری رفراندوم به منظور حذف یارانه‌های آشکار و پنهان و پرداخت مستقیم به مردم را تهیه کردم.

به نوشته ایسنا، وی در ادامه اظهار کرد: یارانه‌های پنهان و آشکار دو برابر بودجه سالیانه کشور بوده و در واقع افراد مرفه جامعه بیست و پنج برابر مستضعفین از یارانه استفاده می‌کنند. این طرح تقاضا در سامانه طرح های مجلس بارگذاری شده است و تاکنون توسط ۲۲ نفر از نمایندگان امضا شده است.

نماینده مردم نجف آباد در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: البته برای مطرح شدن این طرح در صحن علنی مجلس به ۱۰۰ امضا نیاز است و تصویب این تقاضا هم به کسب حداقل دو سوم آرای نمایندگان مجلس نیاز دارد.

نظرات بینندگان
فرامرز
|
-
|
چهارشنبه ۱۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۵:۲۱
سلام پیشنهاد اقای ابوترابی واضح نیست منظورم اینکه به طور کمی مظخص نشده اشکلر چقدر است و پنهان چقدر و چه معنی دارد و چه سازمانی میخواهد این مبلغ ناچیز در برابر تورم را به مردم بدهد و کسب حداقل دو سوم ارا یعنی حدود دویشت نفر بنظر بنده غیر ممکن است 
ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر