پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۹۶۰۰۷
چهارشنبه ۱۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۱

فکرشهر: فرمانداردیلم گفت: اعتبار احداث مخزن ذخیره آب ۲ هزار و ۵۰۰ مترمکعبی شهر امام حسن این شهرستان از محل اعتبارات تنش‌های آبی در پروژه‌های ملی به مبلغ ۳۵ میلیاردریال در سال جاری تامین شد.

به گزارش فکرشهر، احمد دشتی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در وضعیت عادی روزانه بین ۶۰۰ تا ۶۵۰ مترمکعب از شبکه آب شهرستان و حدود ۲۰۰ تا ۲۵۰ مترمکعب از شبکه اختصاصی آب شرکت فلات قاره بهرگان برای آب شرب شهر امام حسن اختصاص و تامین می‌شود که احداث این مخزن می‌تواند مشکل تامین آب شرب این منطقه  را به صورت بلندمدت و اساسی برطرف کند.

وی اظهارداشت: باتوجه به مشکلاتی که در زمینه آب رسانی به امام حسن پیش آمده بود، وضعیت این در بازدیدی در هفته جاری مورد بررسی قرار گرفت.

دشتی افزود: هدف از این بازدید میدانی، برطرف کردن نواقص به وجود آمده و بررسی وضعیت آب شرب در نقاط و محدوده‌های مختلف شهر امام حسن بود که تدابیر کوتاه‌مدت و اضطراری در شرایط فعلی به وجود آمده اتخاذ شد.

وی گفت: با توجه به نقص فنی در پمپ خط کمکی فلات قاره بهرگان در هفته جاری مشکلاتی در تامین و توزیع خط آب شرب شهر امام حسن به وجود آمده بود.

فرمانداردیلم ادامه داد:  اصلاح و بازسازی شبکه خط ورودی زیر مخزن هوایی شهر امام حسن در دست اقدام است  که پس از اتصال مجدد شبکه کمکی فلات قاره بهرگان بازسازی صورت گرفته  تکمیل خواهد شد.

وی بیان کرد: در صورت همکاری شرکت فلات قاره در افزایش میزان آب شرب از خط اختصاصی تا میزان ۳۰۰ یا ۳۵۰ مترمکعب می‌تواند وضعیت آب شهر امام حسن را بهبود بخشد.

دشتی افزود:  دستور اصلاح و تغییر محل انشعاب آب مرکز جامع سلامت شهید حسینی زاده  شهر امام حسن با توجه به اهمیت خدمات دهی این مرکز  داده‌ شد.

وی گفت: به‌منظور امکان تامین آب اضطراری با تانکر سیار آب‌رسان در مواقع موردنیاز با اولویت مرکز جامع سلامت و منازل مسکونی اطراف و نقاط کم آب شهر با همکاری شهرداری بندر امام حسن و از طریق اداره آبفا شهرستان و نمایندگی بهره‌برداری آب این بخش انجام‌ شده است.

فرمانداردیلم افزود: باتوجه به  اینکه میزان اختصاص‌یافته سهمیه آب شهرستان از خط کوثر خاص و  بر اساس سرانه جمعیتی اختصاص می‌یابد،  شهروندان از منبع ذخیره آب خانگی و آبگیری در مدت‌زمان لازم استفاده کنند.

وی بیان کرد: باتوجه به تنش‌های آبی در سراسر کشور و به‌تبع آن استان و شهرستان کاهش میزان سهمیه آب و افزایش میزان مصرف از دلایل اصلی کمبود آب در طول شبانه‌روز در تمامی نقاط شهری و روستایی است.

شهرستان دیلم در شمال استان بوشهر واقع است و  آب آشامیدنی آن از طریق سد کوثر در استان کهگیلویه و بویراحمد تامین می‌شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر