پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۹۶۰۰۸
چهارشنبه ۱۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۴

فکرشهر: رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: با توجه به استقبال مردم از واکسیناسیون براساس جمع بندی‌های انجام شده این استان جزو چهار استان نخست و پیشرو کشور در تزریق واکسن است.

به گزارش فکرشهر، دکتر سعید کشمیری روز چهارشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: براساس آمارها تاکنون ۵۳۱ هزار و ۱۰۱ واکسن در استان تزریق شده که از این شمار ۳۲۷هزار و ۶۷۴ نفر معادل ۴۴.۲ درصد افراد بالای ۱۸ سال حداقل یک نوبت واکسن دریافت کرده‌اند.

وی اضافه کرد: همچنین ۲۰۳هزار و ۴۲۷ نفر نیز معادل ۲۷.۴ درصد از جمعیت بالای ۱۸ سال نیز هر ۲ نوبت واکسن خود را دریافت ‌کرده‌اند.

کشمیری ادامه داد: در زمان حاضر پوشش واکسیناسیون در افراد بالای ۴۰ سال استان بوشهر ۷۵ درصد است و پیش بینی می‌شود تا ۴۵ روز آینده تمام افراد واجد شرایط در این استان حداقل یک نوبت واکسن دریافت کنند.

وی یادآور شد: این شمار تزریق واکسن در۲۱ مرکز واکسیناسیون انجام شده که در صورت تامین نیروی انسانی و فضای لازم شمار مراکز در روزهای آینده افزایش می‌یابد.

کشمیری ادامه اداد: در زمان حاضر روزانه ۱۰هزار واکسن در استان بوشهر تزریق می‌شود که تلاش می‌شود با افزایش سالن و نیرو تزریق واکسن در این استان به روزانه ۲۰ هزار نفر افزایش یابد.

دبیرستاد مقابله با کرونا در استان بوشهر اعلام کرد: به جز برخی مناطق محدود در برخی شهرستان‌ها از جمله عسلویه و کنگان مابقی مناطق این استان از روند بالای واکسیناسیون برخوردار هستند به نحوی که اگر جمعیت بالای ۵۰ سال در سایر مناطق  ۸۰ درصد واکسینه شده اند در این مناطق ۵۰ درصد واکسینه شدند.

وی گفت: تلاش می‌شود با فرهنگ سازی و آموزش؛ مردم این مناطق را نیز مجاب به دریافت واکسن کنیم چون برای ایمن سازی جامعه راهی به غیر واکسیناسیون وجود ندارد.

کمبود کیت تشخیص کرونا مشکل کشوری است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در باره کیت‌های آزمایشگاهی تست تشخیص کرونا گفت: کمبود کیت آزمایشگاهی به دلیل مصرف بالا مشکل کشوری است و تنها به استان بوشهر اختصاص ندارد.

وی یادآور شد: قیمت هر تست رپیت ۶۰ تا ۸۰ هزار و پی سی آر هر کدام ۲۰۰ هزار تومان است که با توجه به انجام روزانه ۲ هزار تست در استان بوشهر بویژه در زمان بحران باید مبلغ هنگفتی بابت این تست‌ها هزینه شود.

کشمیری ادامه داد: هنوز مطالبات تست‌های انجام شده در ۱۸ ماه گذشته به دلایل مختلف از جمله ارائه نشدن به موقع مدارک و یا اختلاف نظر در زمینه نحوه رسیدگی به این سندها دیده شده که منجر به تاخیر در پرداخت این مطالبات شده است.

وی میزان این مطالبات را ۱۵ میلیارد تومان عنوان کرد که هر چند بیمه ها وعده‌هایی برای بازپرداخت این مطالبات داده اند اما تاکنون دانشگاه هیچ دریافتی بابت تست‌های کرونا از بیمه‌ها نداشته است.

همه سی تی اسکن ها در استان بوشهر فعال هستند

به گفته کشمیری هر چند در شرایط عادی استفاده از دستگاه سی تی اسکن زیاد نیست اما با توجه به اینکه یکی از راه‌های تشخیص بیماری کووید ۱۹ انجام سی تی اسکن از فرد بیمار است در شرایط بحران فشار کار بر این دستگاه‌ها چند برابر می‌شود به نحوی که در پیک پنجم کرونا در بیمارستان شهدای خلیج فارس روزانه  بیش از۶۰۰ مورد سی تی اسکن انجام می‌شد.

وی یادآور شد: این تجهیزات عمری دارند و خیلی زود فرسوده می‌شوند به نحوی که در طول پیک چندین بار تیوپ دستگاه سی تی اسکن بیمارستان‌های مختلف استان سوخت و تلاش شد با وجود قیمت بالای آن (۶۰۰ تا ۸۰۰ میلیون تومان) تهیه و اجازه ندادیم دستگاهی به دلیل خرابی قطعه معطل بماند.

دبیر ستاد مقابله با کرونا در استان بوشهر گفت: در زمان حاضر در شهرستان‌های دیلم، گناوه، دشتستان، کنگان، خورموج، عسلویه، جم و بوشهر دستگاه سی تی اسکن وجود  دارد و برخی از مراکز درمانی حتی ۲ دستگاه سی تی اسکن دارند.

وی ادامه داد: همچنین در حال تدارک برای خرید دستگاه سی تی اسکن برای شهرستان‌های کنگان، دیر و گناوه هستیم افزون براین شرکت نفت نیز در حال خرید یک دستگاه سی تی اسکن برای جم و بیمارستان خارگ است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر