جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار جامعه
مطالب بیشتر
کد خبر: ۹۶۰۲۵
چهارشنبه ۱۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۵

فکرشهر: مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر گفت: شایسته نیست در استان صنعتی بوشهر با وجود تأسیسات نفت و گاز، ۱۳ درصد خانوارهای کل استان و هفت درصد جمعیت استان بوشهر تحت حمایت کمیته امداد باشند.

به گزارش فکرشهر از مهر، محمدرضا میری صبح چهارشنبه در نشست با امام جمعه عسلویه اظهار داشت: دستگیری از محرومین جامعه و کمک به رشد و توانمندی‌های آنها برای برگشت به یک زندگی پایدار از مهمترین اهداف کمیته امداد است.

وی افزود: اولین گام، نهادینه کردن فعالیت‌های فرهنگی در بین خانواده‌های هدف کمیته امداد است تا زمینه ساز یک خودباوری برای کاهش آسیب‌های اجتماعی است.

مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر تصریح کرد: بررسی‌های آماری این نهاد در فعالیت‌های پژوهشی دانشگاه محور، نشان می‌دهد که کمترین میزان آسیب‌های اجتماعی در خانواده‌های تحت پوشش این نهاد وجود دارد که نشان از تأثیر مثبت بسته‌ها و پیوست‌های فرهنگی این نهاد بین خانواده است.

این میزان فقر شایسته استان صنعتی نیست

میری ادامه داد: ازدواج‌های موفق، بازتوانی و برگشت به زندگی موفق با ازدواج‌های مجدد بین زنان مطلقه تحت حمایت، شناسایی و پرورش نخبه‌های قرآنی و فرهنگی، پیشگیری از ترک تحصیل دانش آموزان و زمینه سازی برای ورود به دانشگاه‌های معتبر با ارائه مشاوره‌های کاربردی تحصیلی بخشی از نتایج فعالیت‌های فرهنگی در این نهاد برای جامعه هدف است.

وی با اعلام اینکه شایسته نیست در استان صنعتی بوشهر با وجود تأسیسات نفت و گاز، ۱۳ درصد خانوارهای کل استان و هفت درصد جمعیت استان بوشهر تحت حمایت این نهاد قرار دارند، گفت: با یک هم افزایی بین صنعت و سایر حوزه‌های اقتصادی استان می‌توان زمینه ساز کاهش فقر در استان برخوردار استان را فراهم کرد.

مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر یادآور شد: تعامل خوبی بین صنایع نفت و گاز موجود در جنوب استان بوشهر در قالب شورای راهبردی پتروشیمی پارس جنوبی با کمیته امداد وجود دارد اما میزان نیازهای تحت پوشش این نهاد به گونه‌ای است که صنعت و خیرین حقیقی و حقوقی باید توجه ویژه‌ای به این خانواده‌ها داشته باشند.

توزیع ۲۸۰۰ کولر و یخچال

میری با اشاره به نگاه ویژه خیرین حقیقی و حقوقی به کمک به فقر زدایی در بین خانواده جامعه هدف کمیته امداد استان، اظهار داشت: طی دو ماه گذشته با هم افزایی با این خیرین، موفق به خرید و توزیع هزار و ۳۴۰ دستگاه کولر گازی پنجره‌ای به ارزش بیش از ۱۶۰ میلیارد ریال شدیم.

وی ادامه داد: همچنین هزار و ۵۰۰ دستگاه یخچال به ارزش ۱۲۰ میلیارد ریال خریداری و توزیع شده که نقش مهمی در کاهش مشکلات خانواده‌های جامعه هدف داشته است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر