جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۹۶۰۴۲
چهارشنبه ۱۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۷:۲۵

فکرشهر: مراسم گرامیداشت قیام ۱۷ شهریور(جمعه خونین) به همت شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان توسط هیئت امنا و پایگاه بسیج مسجد توحید بوشهر برگزار شد.

به گزارش فکرشهر از مهر، مدیر حوزه علمیه خواهران استان بوشهر پیش از ظهر چهارشنبه در مراسم گرامیداشت شهدای قیام ۱۷ شهریور اظهار داشت: در روز ۱۷ شهریور سال ۱۳۵۷ که به عنوان جمعه خونین و سیاه نامگذاری شد بسیاری از مردم انقلابی شهید شدند.

حجت‌الاسلام علی اکبر اسماعیلی قیام مردم در ۱۷ شهریور را بسیار مهم و تأثیرگذار دانست و اضافه کرد: در این روز مردم به‌صورت خودجوش در شهرهای مختلف ایران علیه رژیم ستم شاهی پهلوی قیام کردند و بسیاری از تظاهرات‌کنندگان به شهادت رسیدند.

وی ۱۷ شهریور را یک روز تاریخی خواند و تصریح کرد: ۱۷ شهریور به عنوان یوم‌الله برای افراد مؤمن و جامعه ایمانی به‌عنوان روز فخر و پیروزی ثبت شده است.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان بوشهر افزود: روز ۱۷ شهریور به‌صورت قیام خودجوش مردمی در همه شهرها متبلور شد و همگان با بصیرت انقلابی در صحنه و میدان حاضر و سبب شتاب بخشی پیروزی انقلاب اسلامی شد.

وی ادامه داد: دشمنان از زمان پیروزی انقلاب اسلامی انواع توطئه و دسیسه علیه ملت و انقلاب اسلامی اجرا کرده‌اند ولی با این همه توطئه ایران اسلامی اکنون مقتدر در جهان خودنمایی می‌کند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر