جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
کد خبر: ۹۶۰۶۸
چهارشنبه ۱۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۲

فکرشهر: غذا‌های گیاهی باکتری‌های "خوب" روده را تقویت می‌کنند و اکنون محققان دریافتند رژیم‌های گیاهی باعث می‌شود عملکرد روده در مردان بهتر شود، زیرا به این معنی است که این غذا‌ها باکتری‌های سالم روده را تقویت می‌کنند.

به گزارش فکرشهر از انتخاب به نقل از هلث آنلاین، مشهور است که خوردن غذا‌های گیاهی  بیشتر، از جمله میوه، سبزیجات، غلات و حبوبات مشکل یبوست را حل می‌کند، با این حال، مطالعات کمی این تغییرات را اندازه گیری و به تغییرات در باکتری‌های روده مرتبط کرده اند.

دکتر کلودیا باربر در مرکز تحقیقات زیست پزشکی پزشکی کبد و بیماری‌های گوارشی در بارسلون، اسپانیا و همکارانش، تأثیر رژیم غذایی مدیترانه‌ای را که بیشتر شامل گیاهان می‌شود  با رژیم غذایی سبک غربی و میوه‌ها و سبزیجات کمتر در روده ۱۸ مرد سالم مقایسه کردند. این مردان بین ۱۸ تا ۳۸ ساله بودند.

هر یک از شرکت کنندگان به طور تصادفی به مدت دو هفته از یکی از رژیم‌های غذایی پیروی کردند، سپس پس از استراحت، به مدت دو هفته به رژیم دیگر روی آوردند.

دکتر رزماری استانتون در دانشگاه نیو ساوت ولز در سیدنی، استرالیا می‌گوید که خوردن گیاهان انواع خاصی از باکتری‌ها را در روده ما ایجاد می‌کند که با تخمیر فیبر گیاهی برای خود غذا می‌سازند.

باکتری‌های تخمیر کننده فیبر به عنوان باکتری‌های "خوب" شناخته می‌شوند، زیرا اسید‌های چرب زنجیره کوتاه آزاد می‌کنند. این مواد شیمیایی روده بزرگ را سالم نگه می‌دارند و در برابر سرطان روده از مردان محافظت می‌کنند. اسید‌های چرب زنجیره‌ای کوتاه نیز می‌توانند در جریان خون جذب شوند و با کاهش کلسترول و تنظیم قند خون از بیماری‌های قلبی و دیابت محافظت می‌کنند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر