شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۹۶۱۱۲
پنجشنبه ۱۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۱:۲۵

فکرشهر: نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی گفت: وزارت نفت باید عامل به مسئولیت اجتماعی خود در قبال ساکنین و شاغلین در جزیره باشد.

به گزارش فکرشهر از مهر، عبدالکریم جمیری صبح پنجشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: هفته گذشته جلسه‌ای با حضور مسئولین بهداشت و درمان استان برای بررسی و رفع معضلات و مشکلات مردم جزیره خارگ در حوزه سلامت برگزار کردیم که در آن آخرین وضعیت بهداشت و درمان جزیره مورد واکاوی قرار گرفت و برنامه ریزی هایی برای برطرف شدن مشکلات بر اساس اولویت‌ها و نیازمندی‌های ضروری مردم انجام شد.

وی افزود: برای پیگیری مصوبات این جلسه، دیداری با مدیرعامل سازمان بهداشت و درمان وزارت نفت داشتیم و با ایشان در خصوص وضعیت وخیم بهداشت و درمان در جزیره خارگ بحث و گفت و گو کردیم.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: برای توسعه زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی و همچنین بهینه سازی فضاهای موجود باید دو برنامه کوتاه مدت و بلند مدت طراحی شود، در کوتاه مدت باید همه ظرفیت‌های موجود به بهترین وجه بهینه سازی شود تا گوشه‌ای از رنج و عذابی که ساکنین جزیره به دلیل فقر امکانات درمانی متحمل شده‌اند کاهش پیدا کند.

جمیری گفت: جزیره خارگ نقش استراتژیکی در اقتصاد ملی ما ایفا می‌کند و نفت باید عامل به مسئولیت اجتماعی خود در قبال ساکنین و شاغلین در جزیره باشد.

وی بیان کرد: در نشست با مدیرعامل سازمان بهداشت و درمان وزارت نفت درخواست تأمین یک دستگاه آمبولانس دریایی برای انتقال بیماران در شرایط اورژانسی را مطرح کردیم و مقرر شد وزارت نفت در این خصوص بررسی‌های لازم را انجام بدهد و اقدام عاجلی به عمل آورد.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به لزوم هماهنگی و هم افزایی میان دستگاه‌های مسئول در حوزه بهداشت و درمان جزیره خارگ گفت: بیمارستان صنعت نفت خارگ نیاز مبرمی به برخی تجهیزات دارد که فهرستی از این تجهیزات در اختیار مدیرعامل سازمان بهداشت و درمان وزارت نفت قرار گرفت و مقرر شد در اسرع وقت با هماهنگی سازمان تأمین اجتماعی نسبت به تأمین این تجهیزات اقدام شود.

خرید یک دستگاه آمبولانس، اختصاص یک دستگاه سی تی اسکن به بیمارستان صنعت نفت و تأمین بخشی از هزینه‌های اورژانس هوایی از دیگر مواردی بود که جمیری در این نشست پیگیری کرد و مدیرعامل سازمان بهداشت و درمان وزارت نفت متعهد شد تا حصول نتیجه این موارد را دنبال کند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر