جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: ادامه آموزش‌های غیر حضوری و توقف آموزش‌های حضوری موجب افزایش ترک تحصیل دانش آموزان می‌شود...
کد خبر: ۹۶۱۲۸
پنجشنبه ۱۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۷:۲۳

فکرشهر: معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: ادامه آموزش‌های غیر حضوری و توقف آموزش‌های حضوری موجب افزایش ترک تحصیل دانش آموزان می‌شود.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، حسین درتاج بیان کرد: در سال تحصیلی گذشته فقط حدود ۱۹درصد از آموزش‌های استان بوشهر به صورت حضوری بود و ۸۱درصد دیگر به شیوه‌های دیگر به ویژه مجازی جریان تربیت و یادگیری را دنبال کردند.
 
وی افزود: آموزش طولانی مدت به شیوه مجازی علاوه بر کاهش کیفیت آموزش‌ها و  اثربخشی کمتر، آسیب‌های جسمی، روحی، روانی و تربیتی را به دنبال دارد.
 
معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: هرچند با اقدامات انجام شده، مشکل دانش آموزان فاقد گوشی تا حدودی برطرف شده، اما ادامه این روند برای آنان مشکلات دیگری از جمله دسترسی نداشتن به اینترنت با کیفیت و هزینه‌های ناشی از آن، توانایی نداشتن برخی خانواده‌ها برای تامین اینترنت، ناتوانی برخی دانش آموزان برای استفاده از گوشی و تبلت و بی‌سوادی و یا کم سوادی برخی والدین به منظور همکاری در بهره‌مندی فرزندان آن‌ها از آموزش‌های غیرحضوری را به دنبال دارد.
 
وی بیان کرد: استان بوشهر در سال تحصیلی گذشته در دوره متوسطه چهار هزار و ۲۵۳ نفر بازمانده از تحصیل داشت که یک‌هزار و ۸۵۰نفر از آنان معادل ۴۳.۵درصد در طول سال تحصیلی پس از شناسایی  جذب مدرسه شدند.
 
درتاج ادامه داد: پارسال ۴۳.۷درصد از بازماندگان از تحصیل به دلیل عوامل روان شناختی از جمله نداشتن علاقه و انگیزه  برای تحصیل و مشکلات خانوادگی، ۲۵.۵درصد به دلیل عوامل اقتصادی (فقر و اشتغال)، ۱۱.۶درصد به دلیل ازدواج و ۱۹.۲درصد به دلایل دیگر نتوانستند در مدرسه‌های متوسطه ثبت نام و ادامه تحصیل دهند.
 
وی تاکید کرد: همه تلاش خود را خواهیم کرد تا در صورت گرفتن مجوز برای برگزاری کلاس‌های حضوری، با بهره‌گیری از تمامی ظرفیت‌ها به منظور کاهش آسیب‌های ناشی از آموزش‌های غیر حضوری با تاکید بر رعایت شیوه‌نامه‌ها بویژه در مدرسه‌های کم جمعیت، آموزش حضوری را توسعه بخشیم.

نظرات بینندگان
ناشناس
|
-
|
جمعه ۱۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۶
می چه یاد میگیرن. غیر جر و اعصاب خوردی
ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر