جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۹۶۱۳۷
پنجشنبه ۱۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۷:۴۲

فکرشهر: رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گفت: امیدواریم مدیریت مردمی مساجد قدرتمندتر از گذشته دنبال شود.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد قمی در نشست شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر بیان کرد: حق مردم استان بوشهر است که خدمات گسترده‌ای را در حوزه‌های مختلف دریافت کنند و توقع ناروایی نیست.
 
وی با اشاره به اینکه استان بوشهر پرچمدار بسیاری از مسائل در حوزه‌های فرهنگی است، افزود: بوشهر پایتخت قرآنی کشور است و شورای فرهنگ عمومی این استان به عنوان شورای نمونه کشور شناخته می‌شود.
 
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی ادامه داد: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هم نگاه و اهتمام ویژه‌ای به حوزه فرهنگ عمومی دارد و انتظار است با این نگاه شاهد ارتقای شورا‌های فرهنگ عمومی باشیم.
 
حجت الاسلام قمی بیان کرد: امیدواریم جدی‌تر گرفتن مدیریت مردمی مساجد، قدرتمندتر از گذشته پیگیری شود.
 
وی با اشاره به اینکه توجه به مسائل قرآنی باید در صدر قرار گیرد، افزود: در استان بوشهر شاهد اتفاقات خوبی در این زمینه هستیم.
 
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی تاکید کرد: متناسب با سند آمایش فرهنگی سرزمینی باید در لایه‌ها و ساحت‌های مختلف اقدام‌های لازم صورت گیرد و بر اساس آن چاره‌اندیشی و اقدامات لازم انجام شود.
 
نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر نیز گفت: استان بوشهر به عنوان الگوی شورای فرهنگ عمومی کشور زبانزد است و باید به صورت مستمر شورای فرهنگ عمومی به صورت مستمر و ماهانه برگزار شود.
 
آیت الله صفایی بوشهری افزود: استان بوشهر پایتخت قرآنی ایران است که این موقعیت نیازمند الزام‌ها و برنامه‌های مهمی است که امیدواریم محقق شود.
 
وی گفت: طرح ملی رهیافت ولایت کار بزرگی است که به همت سازمان تبلیغات در سطح ملی شکل گرفته است. نیاز‌هایی در استان دارد که امیدواریم با همراهی استاندار بوشهر شاهد تامین مکان مورد نیاز برای این طرح باشیم.
 
امام جمعه بوشهر همچنین با اشاره به اینکه برای تدوین سند جامع مساجد استان در عرصه‌های محتوایی و شکلی کار بزرگی انجام شده است، تعداد مساجد استان را هزار و ۷۵۰ مسجد عنوان کرد و گفت: سالانه ۲۰۰ مسجد نمونه بر اساس شاخص‌ها انتخاب و معرفی شوند.
 
آیت الله صفایی بوشهری بیان کرد: طرح جدیدی برای حل اختلافات محلی در مساجد را تدوین و اجرایی خواهیم کرد تا دعاوی و مسائل محلات از طریق مساجد حل شود.
 
وی با اشاره به اینکه برای ارتقای مساجد نیازمند انجام پژوهش هستیم، بیان کرد: گروه‌های پژوهشی متشکل از جهاد دانشگاهی، تبلیغات اسلامی، اوقاف و فرهنگ و ارشاد استان تشکیل، و اشکالات بررسی شود.
 
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر هم طرح ملی رهیافت ولایت را از طرح‌های دانش‌بنیان تمدنی سازمان تبلیغات اسلامی برشمرد و گفت: این طرح با روش‌های علمی دنبال شده و الگوی اجرایی آن تدوین شده است.
 
حجت الاسلام محمدرضا طاهری بیان کرد: با سیاست تمرکززدایی سازمان تبلیغات مقرر شد هر استان میزبان طرحی ملی باشد که این فرصت در اختیار استان بوشهر قرار گرفت تا میزبان این طرح باشد.
 
وی افزود: ۸۰ طلبه فاضل پژوهشگر با توانمندی ویژه از بین ۵۲۰ طلبه فاضل در چهار مرحله آزمون انتخاب و آماده اجرای این عملیات شده‌اند.
 
طاهری بیان کرد: همچنین این طلاب در مساجد ویژه استان حضور خواهند داشت و ۴۰ مسجد برتر را انتخاب کرده‌ایم که هر طلبه یک مسجد را پایگاه تبلیغی خود کند و طراحی و برنامه‌ریزی لازم را داشته باشد.

نظرات بینندگان
فرامرز نادرخانی
|
-
|
پنجشنبه ۱۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۷
سلام  علیکم. استان بوشهر یک استان همه چیز تمام است پایتخت انرژی ایران و جزیره زیبای خارگ گوهر درخشان خلیج فارس جزو این استان است و قطب صیادی و ایرانگردی است ولی نکته قابل توجه اینکه در طول دهه های گدشته زیر ساخت های شهری سیستم دفع فاصلاب خانگی و مدیریت جمع اوری اب و تصفیه و  توزیع ان    سیسم ابرسانی و در حوزه بهداشت کمبود بیمارستان و امکانات کادر پزشکی مخصوصا متخصصین رشته های پزشکی  در این استان مشهود است گویا فراموش شده است خداوکیلی درصد بالایی از درامد های ارزی و ریالی  ایران به این استان اختصاص دارد و قاعدتا  باید بودجه بیشتری به این استان اختصاص  داده شود 
ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر