پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۹۶۲۱۵
جمعه ۱۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۱

فکرشهر: رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گفت: استان بوشهر پیشتاز عرصه مقاومت است و جوانان امروز ادامه دهنده راه نسلی هستند که با خون خود از کشور و اسلام دفاع کردند.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، در مراسمی با حضور رئیس سازمان تبلیغات اسلامی از درگاه تخصصی مداحی آیینی بوشهری با عنوان «لبالب» و چند اثر عاشورایی هنرمندان استان بوشهر رونمایی شد.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمد قمی در این مراسم با اشاره به اینکه استان بوشهر دارای سابقه‌ای طولانی در عرصه عزاداری سرور و سالار شهیدان است، گفت: این آثار که هنرمندان بوشهری سال‌ها برایشان زحمت کشیده‌اند، نمونه و نشانه خوبی از غنای این حوزه در استان است.

او افزود: در زمینه تدوین سند جامع مساجد، ساماندهی مجامع قرآنی استان، آمایش سرزمینی و اتاق وضعیت فرهنگی، استان بوشهر پیشتاز است و این‌ها به علت ریشه و عمق این استان است.

 رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به اینکه دشمن تلاش جدی دارد تا به ما ضربه‌هایی را وارد کند، ادامه داد: ولی ضعف‌هایی هم وجود دارد البته در کنار برخی مشکلات و ضعف‌ها رویش‌های فراوانی وجود دارد که باید به خوبی حمایت شوند.

قمی با اشاره به اینکه استان بوشهر پیشتاز عرصه مقاومت است،  عنوان کرد: جوانان امروز ادامه دهنده راه نسلی هستند که با خون خود از این کشور و اسلام دفاع کردند و مقابل دشمن ایستادند.

او با بیان اینکه فاصله چندانی تا رسیدن به موفقیت‌های پرشمار فرهنگی استان بوشهر نداریم، تاکید کرد: باید با همکاری و هماهنگی بین دستگاه‌های مسئول زمینه برای تقویت فعالیت‌ها در این حوزه فراهم شود تا شاهد اتفاقات خوبی در استان باشیم.

 مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر نیز با اشاره به رونمایی از سه اثر از هنرمندان و نویسندگان استان بوشهر، گفت: یکی از این هنرمندان علی بحرینی است که ۲۳ تابلو نقاشی با محتوای عاشورا ترسیم کرده است.

حجت‌الاسلام محمدرضا طاهری با اشاره به رونمایی از دیوان نوحه‌های سنتی استان تالیف رضا غریبی، ادامه داد: برای تولید این کتاب شش سال کار پژوهشی انجام گرفته و فرآیند دقیقی برای تدوین شناسنامه این نوحه‌ها طی شده است.

او با اشاره به رونمایی از درگاه لبالب، بیان کرد: در این درگاه، متون، صوت‌ها و فیلم‌هایی از نوحه‌خوانان پیشکسوت بوشهری با سابقه ۶۰ تا ۷۰ سال جمع‌آوری شده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر