جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
گزارش از تودیع و معارفه روسای سازمان تامین اجتماعی کشور
فکرشهر: وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی ضمن آرزوی توفیق برای دکتر سالاری ادامه داد: تامین اجتماعی و صندوق بازنشستگی امانتداران مردم هستند. فعالیت‌های دیجیتال باید ادامه پیدا کند.  خداوند را شاکرم که در تمام سال های بعد از انقلاب و به ویژه سال های اخیر این سازمان جزو سازمان های پویا بوده است. نسبت به دولت یازدهم و دوازدهم منتقد بودیم، اما این وزارتخانه خوب کار کرده و در سازمان تامین اجتماعی نیز به ویژه در دو سال اخیر کارهای خوبی انجام شده است...
کد خبر: ۹۶۲۶۱
شنبه ۲۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۷:۱۵

فکرشهر: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مراسم تودیع و معارفه مدیران عامل سازمان تامین اجتماعی گفت: وزارت کار، وزارت مردم است و بیش از ٥٠ درصد اتفاقات در تامین اجتماعی رخ می‌دهد.

به گزارش فکرشهر از آتیه‌آنلاین، حجت‌اله عبدالملکی در مراسم تودیع و معارفه مدیران عامل سازمان تامین اجتماعی اظهار کرد:  وزارت کار، وزارت مردم است و بیش از ٥٠ درصد اتفاقات در تامین اجتماعی می‌افتد.

وی با بیان اینکه تامین اجتماعی را خانه خود می‌دانم، افزود: از دکتر سالاری تشکر می‌کنم، شجاعت کار را داشتند و موفق عمل کردند.

نسبت به دولت یازدهم و دوازدهم منتقد بودیم، اما این وزارتخانه خوب کار کرد

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی ضمن آرزوی توفیق برای دکتر سالاری ادامه داد: تامین اجتماعی و صندوق بازنشستگی امانتداران مردم هستند. فعالیت‌های دیجیتال باید ادامه پیدا کند.  خداوند را شاکرم که در تمام سال های بعد از انقلاب و به ویژه سال های اخیر این سازمان جزو سازمان های پویا بوده است. نسبت به دولت یازدهم و دوازدهم منتقد بودیم، اما این وزارتخانه خوب کار کرده و در سازمان تامین اجتماعی نیز به ویژه در دو سال اخیر کارهای خوبی انجام شده است.

عبدالملکی با بیان اینکه باید از همکاران این سازمان و به ویژه دکتر سالاری قدردانی کنم، اعلام کرد: ایشان تا لحظه‌های آخر مشغول حل مسائل چالشی بود. البته همه معاونان این وزارتخانه اینگونه هستند. امید است دکتر سالاری هر کجا هست با همین روحیه و قدرت کارهایی را انجام دهند.

وی با بیان اینکه خداوند را شاکرم که در تمام سال های بعد از انقلاب و به ویژه سال های اخیر این سازمان جزو سازمان های پویا بوده است. نسبت به دولت یازدهم و دوازدهم منتقد بودیم، اما این وزارتخانه خوب کار کرده و در سازمان تامین اجتماعی نیز به ویژه در دو سال اخیر کارهای خوبی انجام شده است.

عبدالملکی با بیان اینکه اینجا وزارت مردم است زیرا بیشترین سطح تماس را با حوزه های معیشتی و رفاهی مردم دارد، گفت: بیش از ۵۰ درصد اتفافات در این راستا در تامین اجتماعی می‌افتد. به تامین اجتماعی عرق دارم زیرا اولین ورود پدرم به دولت از همین سازمان بود و اینجا را خانه خودم می‌دانم.

وی افزود: خداوند را شاکرم که در تمام سال های بعد از انقلاب و به ویژه سال های اخیر این سازمان جزو سازمان های پویا بوده است. نسبت به دولت یازدهم و دوازدهم منتقد بودیم اما این وزارتخانه خوب کار کرده و در سازمان تامین اجتماعی نیز به ویژه در دو سال اخیر کارهای خوبی انجام شده است.

باید از همکاران این سازمان و به ویژه دکتر سالاری قدردانی کنم

وزیر رفاه با بیان اینکه باید از همکاران این سازمان و به ویژه دکتر سالاری قدردانی کنم، گفت: ایشان تا لحظه های آخر مشغول حل مسائل چالشی بود. البته همه معاونان این وزارتخانه اینگونه هستند. امید است دکتر سالاری هرکجا هست با همین روحیه و قدرت کارهایی را انجام دهند. 

وی تاکید کرد: مجموعه صندوقهای بازنشستگی حق الناس هستند و باید با این نگاه مدیریت کنیم. ما امانتدار مردم هستیم. با وجود اقدامات صورت گرفته هنوز رضایتمندی مردم در سطح بالایی حاصل نشده است. انتظار داریم حرکت با قدرت به سمت ارتقای دیجیتالی و کارآمد سازی اقتصادی محقق شود. شستا باید پرقدرت تر از قبل اداره شود.

عبدالملکی با بیان اینکه قائل به سلسله مراتب هستیم اظهار کرد: شستا زیرمجوعه تامین اجتماعی است و این سنتی که شاید خیلی سال برقرار و شاید ۱۵ سال است که اینگونه و شستا با وزیر کار می‌کند که سنت غلطی است و اگر وزیر کاری داشته باشد از مسیر مدیرعامل تامین اجتماعی باید پیگیری کند. نه فقط تامین اجتماعی بلکه در مجموعه های دیگر هم باید اینگونه باشد.

وزیررفاه با اشاره به اینکه ثروت زیادی در صندوق ها نهفته است و انتظار داریم با روش های مدیریتی کارامد و نوین به رشد آنها کمک کنیم گفت: اینها امانت هستند. در این مدت کوتاه دیده‌ام که خدماتی از سوی این شرکت ها به ستاد وزارتخانه می شود که این کار ممنوع است. اینکه امکاناتی از سوی سازمان ها و شرکت های زیرمجموعه برای سازمان مرکزی وزارتخانه هزینه شود، ممنوع است.

وی ادامه داد: انتظار تحول مدیریتی بنیادین در این شرکت ها را از آقای موسوی داریم و همچنین باید انتصابات در چارچوب و الگوهای تعریف شده به درستی انجام شود. باید پنج معیار اصلی را مورد توجه قرار دهیم. نخست انقلابی بودن است. دومین شاخص ناکارآمدی است؛ نباید از افراد ناکارامد استفاده کنیم. سوم دست پاک بودن است. شاخص چهارم فسادستیزی است. شاخص پنجم هم مردمی بودن است.

سالاری: به عنوان پژوهشگر در محل کار سابقم حاضر می‌شوم و بدون هیچ انتظاری آمادگی دارم شب و روز، گاه و بیگاه مشورت بدهم و اگر لازم بود همفکری کنم

مدیرعامل سابق سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه هرجا رفتم دنده عقب نگرفتم و سعی کردم رو به جلو حرکت کنم گفت: به عنوان یک شهروند ایرانی که ۲۴ ماه در اینجا به مردم خدمت کردم به عنوان پژوهشگر در محل کار سابقم حاضر می‌شوم و بدون هیچ انتظاری آمادگی دارم شب و روز، گاه و بیگاه مشورت بدهم و اگر لازم بود همفکری کنم. 

به گزارش ایسنا، مصطفی سالاری در مراسم تودیعش از سازمان تامین اجتماعی گفت: خداوند را سپاسگزارم توفیق داد در جمع افرادی باشم که شایسته خدمتگذاری‌اند. نیمی از کشور بیمه شده تامین اجتماعی‌اند و خدمات مهمی را در حوزه درمان و مستمری ها از ما دریافت می‌کنند.

دست تامین اجتماعی در جیب دولت نیست

وی افزود: این موضوع اهمیت سازمان را نشان می‌دهد و تفاوت اساسی اش با دیگر سازمانها در این است که درآمد هزینه‌ای است و دستش در جیب دولت نیست و ذره ذره پولی که سرماه خرج می‌کنیم و معادل یک سوم بودجه کشور است را باید از ۱۴ میلیون نفر در قالب حق بیمه وصول کنیم. 

سالاری با بیان اینکه کارگران و بازنشستگان صاحب اینجا هستند و ما بیشتر امانتداریم که درست و عادلانه و در چارچوب قانون هزینه کنیم گفت: اینکه هر کسی فرصتی پیدا کند این کارهای مهم را عهده دار شود عنایت خداست و باید قدر لحظه به لحظه کار در اینجا را بداند. از روز اول که آمدم برای ۲۴ ماه برنامه ریزی کردم و بریم مهم بود به اقشار عزیزی خدمت کنم که کار کردن برایشان لذت بخش است.

وی ادامه داد: از همکاران که همراه و همکار بودند نیز باید قدردانی کنم. از یکایک تشکل های کارگری و کارفرمایی و بازنشستگان قدردانی می‌کنم. از دولت، رئیس جمهور و وزیر سابق رفاه، از مجلس که مصوبات خوبی برای ما داشت، از اعضای هیئت مدیره که هرآنچه شدنی بود را کمک کردند تا محقق شود و همچنین مدیران استانی نیز تشکر می‌کنم.

سربسته می گویم، برخی دستگاه‌ها برای اجرای نسخه الکترونیک همراهی نکردند 

سالاری با بیان اینکه امروز دریافتی بازنشستگان دو و نیم برابر شده است و اگر تلاش همکاران و همت جمعی نبود نمی‌توانستیم این کار مهم را انجام دهیم گفت: اتفاقی که باید می افتاد در حوزه نسخه الکترونیک محقق شد. سربسته بگویم برخی دستگاه‌ها همراهی نکردند اما ما پیش رفتیم و معتقدم بزرگترین اقدام تحولی دیجیتال بوده است. طرح ۳۰۷۰ شعب را خلوت کرد. اقدامات خوب دیگری در تنقیح قوانین افتاد. با تادیه بدهی صورت گرفته دولت، تا سه سال آینده برای تامین منابع و نقدینگی مشکلی نخواهیم داشت.

وی افزود: این سازمان از نظر ارتباط با رفاه و معیشت مردم، رقیب ندارد. امید است تیم جدید بتوانند کارهای بزرگتری انجام دهند. هرجا رفتم دنده عقب نگرفتم و سعی کردم رو به جلو حرکت کنم. معمولا خواهش می‌کنم هرکسی می‌تواند کمک کند که همین اتفاق هم افتاد و همه در مجلس و دولت به ما کمک می کردند و همه این سازمان را متعلق به جامعه کارگری و بازنشستگی می دانستند.

متناسب سازی حقوقها با پایداری منابع باید دنبال شود 

مدیرعامل سابق سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه راه نجات نظام بیمه‌ای و بهداشت و درمان کشور در اجرای پزشک خانواده و نظام ارجاع است گفت: به سمت الکترونیکی شدن رفتیم اما هنوز کارهای زیادی باید انجام شود. دائمی کردن متناسب‌ سازی حقوق ها با پایداری منابع نیز بسیار مهم است که باید دنبال شود.

بابت کاستی‌ها پوزش می‌خواهم

وی در خاتمه گفت: به عنوان یک شهروند ایرانی که ۲۴ ماه در اینجا به مردم خدمت کردم به عنوان پژوهشگر در محل کار سابقم حاضر می‌شوم و بدون هیچ انتظاری آمادگی دارم شب و روز، گاه و بیگاه مشورت بدهم و اگر لازم بود همفکری کنم. اگر قصوری بوده از جامعه کارفرمایان، کارگران و بازنشستگان عذرخواهی می‌کنم و اگر دستاوردی بوده حاصل تلاش همگان بوده است. به همکاری با شرکای اجتماعی، همکارانم در تامین اجتماعی و همه مدیرانی که پشتیبان ما بودند تشکر می‌کنم و برای آقایان عبدالملکی و موسوی آرزوی توفیق می‌کنم. از بابت همه کاستی ها پوزش می طلبم. 

مدیرعامل جدید تامین‌اجتماعی: می‌دانم در تامین اجتماعی چه خبر است/افراد نزدیک به فساد از این سیستم دور خواهند شد

مدیرعامل جدید سازمان تامین اجتماعی با تاکید بر اینکه ما امانتدار مردم هستیم و باید مناسبات را به شکل عادلانه ترسیم کنیم گفت: دست اندازی ها با هر رویکردی باید قطع شود. یکی از شعارهای اصلی دولت فسادستیزی است. همانند حضور در اتاق شیشه ای، زمینه فساد در تامین اجتماعی باید برچیده شود. افراد نزدیک به فساد از این سیستم دور خواهند شد.

به گزارش ایسنا، میرهاشم موسوی در مراسم معارفه اش به عنوان مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه بحث رفاه یکی از دغدغه های مهم در عرصه های حکمرانی است گفت: از این منظر که نظام مقدس جمهوری اسلامی به موضوع عدالت توجه ویژه ای داده به نظر می رسد ضریب اهمیت عدالت برای این نظام بیشتر باشد و حکمرانی تامین اجتماعی با این رویکرد دینی که دنبال می‌کنیم از اولویت های اساسی و مهم محسوب می شود.

وی افزود: نمی‌خواهم به مباحث تخصصی ورود کنم، اما لازم است رویکرد خودم را در این عرصه در قالب چند مفهوم و انتظاراتی که وزیر رفاه دارد بیان کنم. امید است با یک فهم مشترک برنامه هایمان را در حوزه های مختلف از بیمه تا درمان طراحی کرده و به اجرا در بیاوریم.

موسوی با اشاره به سه مفهوم تحول، عدالت و اعتماد گفت: مفهوم تحول نسبت ما را با وضعیت موجود مشخص می‌کند. علیرغم تلاش هایی که در دولت های مختلف در عرصه نظام تامین اجتماعی صورت گرفته به نظر می رسد همچنان ظرفیت های مختلفی به ویژه در درون سازمان نهفته است و می توانیم نگاه فراتری داشته باشیم.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی افزود: اگرچه سازمان در وضعیت کنونی محصول تلاش مدیران سابق است، اما وقتی در فضای عمل قرار می‌گیریم می‌بینیم چالش های مختلفی وجود دارد که جز با حرکت تحولی و رویکرد جهش انقلابی نمی‌توانیم به شکل عادی پاسخ سوالات را بدهیم.

وی با بیان اینکه بعد از 40 سال باید تحولات را در چندجهت در تامین اجتماعی ایجاد کنیم عنوان کرد: تحول سه جهت دارد. یکی در چشم انداز و نگاه کلان به مسایل، دوم تحول در جهت‌گیری و سیاست ها و سوم تحول در فرایند ها، کارکردها و عملیات اقدام و عمل است.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با اشاره به مفهوم عدالت که رویکرد و جهت تحولی را مشخص می‌کند گفت: حق باید به حق دار برسد. ما امانتدار مردم ایم و باید مناسبات را به شکل عادلانه ترسیم کنیم. عزل و نصب ها باید با شاخص های مدنظر وزیر رفاه صورت گیرد. دست اندازی ها با هر رویکردی باید قطع شود. یکی از شعارهای اصلی دولت فسادستیزی است. همانند حضور در اتاق شیشه ای، زمینه فساد در تامین اجتماعی باید برچیده شود. افراد نزدیک به فساد از این سیستم دور خواهند شد.

موسوی افزود: مفهوم سوم اعتماد است. اعتماد یعنی باید کارایی و کارآمدی خودمان را به حدی برسانیم که رضایت عمومی برای خدمت گیرندگان حاصل شود. باید رضایت در جامعه خدمت گیرندگان به وجود بیاید. اگر رضایتی تولید شود خود این رضایت مولد اعتماد است و در نهایت می‌تواند منجر به کارایی و کارآمدی سیستم شود.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی ادامه داد: با امیدواری کامل می‌توانم بگویم سازماندهی کارها بر اساس این سه اصل، شدنی است. ما می‌توانیم با این سه اصل الگوی موفق تامین اجتماعی را برای جامعه خود عرضه کنیم. من می‌دانم در تامین اجتماعی چه خبر است، می‌فهمم 43 هزار میلیارد هزینه درمان یعنی چه و... . اما اگر این جهت ها را با این معیارها تنظیم نکنیم در نهایت اثربخشی لازم را مشاهده نمی کنیم. دست یاری به سوی همه شرکای اجتماعی دراز می‌کنم. اینجا خانه مردم است. 

به گزارش «فکرشهر»، امروز میرهاشم موسوی، با حکم وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی منصوب شد و جایگزین مصطفی سالاری شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر