سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۹۶۳۰۲
يکشنبه ۲۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۱

فکرشهر: عملیات اجرایی پروژه ساخت بازارچه اصلی ساحلی دیلم که براثر آتش سوزی در سال گذشته تعطیل شده بوده روز یکشنبه در آیینی با حضور مسئولان و مالکان واحدهای تجاری آغاز شد.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، معاون برنامه ریزی و امورعمرانی فرمانداری دیلم در این آیین گفت: باگذشت حدود یک سال از حادثه تلخ آتش سوزی بازارچه ساحلی شهر دیلم ،  نشست‌ها و پیگیری‌های متعددی بمنظور حل مسایل و مشکلات مالباختگان اعم از مالکان و مستاجران انجام شد که آغاز  عملیات اجرایی ساخت بازارچه اصلی به صورت رسمی از دستاوردهای این اقدام است.

محمد طاهری افزود: شرکت هفت شهر عمران آذر  طرف قرارداد با تعاونی مالکین بازارچه حادثه دیده ساحلی دیلم برای اجرای عملیات سفت کاری یا اجرای سازه بتنی انتخاب شده و تجهیز کارگاه در حال انجام است .

وی گفت:  در این پروژه بیش از یکهزارو 200 متر مکعب بتن ریزی ، فونداسیون و اسکلت بتنی در مدت ۱۰ ماه  انجام خواهد شد.

معاون برنامه ریزی و امورعمرانی فرمانداری دیلم افزود: پیگیری صدور پروانه ساخت  توسط شهرداری دیلم با تراکم مجاز ۶۰ درصد مدنظر است و برای تایید نهایی نقشه‌ها  و اخذ مجوز نهایی مجوز ساخت تجاری تا تراکم  ۷۵ درصد از کمیسیون ماده ۵ در حال پیگیری است.

وی ادامه داد: تاکنون تسهیلات بلاعوض ۸۲۰ میلیون تومان ازطرف کمیته امداد (ره) به برخی از مالباختگان پرداخت شده و  اعطای تسهیلات کم بهره به ازای هر نفر ۱۰۰ میلیون تومان از سوی کمیته امداد درحال انجام است.

طاهری گفت:  تسهیلات ۷۰ تا ۱۲۰ میلیون تومانی با کمترین بهره بانکی ۲ یا ۴ درصدی توسط بنیاد برکت زیرمجموعه ستاد اجرایی فرمان امام (ره) به مالباختگان پرداخت  شده است.

وی افزود: صدور سند مالکیت زمین(عرصه) و ساختمان(اعیانی)  همزمان با عملیات اجرایی ساخت و ساز از حوزه راه و شهرسازی استان بوشهر و اداره ثبت اسناد و املاک و  شهرداری این شهرستان در حال پیگیری است.

معاون برنامه ریزی و عمرانی فرمانداری دیلم یادآورشد: براساس برنامه ریزی انجام شده باید سازه‌ای مدرن، ایمن و با معماری روز جایگزین بازارچه حادثه دیده قبلی شود.

وی یادآورشد:  پیگیری آغاز عملیات اجرایی بازارچه ساحلی موقت  توسط سرپرست شهرداری دیلم در دست اقدام است که نتیجه نهایی آن به زودی اعلام خواهد شد.

آتش سوزی بازارچه ساحلی شهرستان دیلم ۱۰ مهرماه ۱۳۹۹ به وقوع پیوست که  پس از پنج ساعت تلاش نیروهای آتش نشانی و امدادی ظهر همان روز مهار شد.

دراین حادثه ۲۰۰ غرفه به طور کامل در آتش سوخت و از بین رفت.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر