جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۹۶۳۳۲
يکشنبه ۲۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۸

فکرشهر: دوستداران محیط زیست در بندرگناوه خواستار ممانعت از اجرای پروژه تعریض و احداث خیابان که باعث تخریب یک نقطه بکر و مستعد زیست محیطی در ساحل این بندر می‌شود، شدند.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، اعتراض و خواسته دوستداران محیط زیست به این پروژه که تصاویری از آن در فضای مجازی انتشار یافته، متوقف کردن پروژه و برخورد با عاملان اجرای آن است.

این منطقه دارای پوشش گیاهی بکر و بسیار مفیدی است و سالیان متمادی با تلاش‌های گسترده فعالان زیست محیطی محل کشت درخت حرا و سایر گونه‌های گیاهی متناسب با شرایط آب و هوایی گناوه به شمار می‌رود.

دوستداران محیط زیست خواهان تشکیل کمیته ویژه بازرسی و بررسی موضوع توسط دستگاه‌های نظارتی شهرستان گناوه شدند.

یکی از دوستداران محیط زیست و عضو انجمن یاوران سبزاندیش طبیعت گناوه گفت: اجرای این پروژه در انتهای دره گپ و نوارساحلی به سمت انتهای خور گناوه تخریب محیط زیست است و این اقدام در چنین نقطه ای بکر غیرقابل توجیه است.

غلامرضا نعمتی افزود: نقطه جایگزینی برای احداث این خیابان وجود دارد و از قبل حاشیه خیابان دره گپ به سمت اداره بندر ودریانوردی در دست تعریض بوده است که اگر همان خیابان را تکمیل کنند تا سال‌ها جوابگوی ترافیک این منطقه خواهد بود و دیگر نیازی به تخریب محیط زیست و احداث خیابان جدید نیست.

وی اظهارداشت: این انجمن پیگیری‌های لازم را از مراجع مختلف برای ممانعت از اجرای این پروژه انجام داد و مشخص شد مجوزی از اداره حفاظت محیط زیست و ادارات دیگر مرتبط برای این پروژه صادر نشده است.

نعمتی گفت: اجرای هر طرح خارج از محدوده طرح تفصیلی شهر مستلزم تدوین طرح مطالعاتی و اخذ مجوزهای قانونی است که این پروژه بنا به اذعان ناظران، فاقد طرح مطالعاتی و مجوز است.

عضو انجمن یاوران سبزاندیش طبیعت گناوه افزود: این اقدام اولین حضور بدون مجوز شهرداری های استان بوشهر در سواحل خلیج فارس نبوده است و سال گذشته نیز برداشت بدون مجوز و ممنوع ماسه از ساحل این بندر سوژه رسانه‌ها و اعتراض مراجع مربوطه شد تا جایی که مدیرکل محیط زیست استان بوشهر به رسانه‌ها اعلام کرد که هرگونه فعالیت در ساحل باید با دریافت مجوز از ارگان‌های متولی انجام شود.

دوستداران محیط زیست این پروژه را به شهرداری گناوه گناوه منتسب کرده‌اند این در حالی است که این شهرداری در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که ارتباطی با این پروژه ندارد.

اطلاعیه شهرداری بندرگناوه درباره رد ادعای تخریب بخشی از محیط زیست ساحل این بندر

شهرداری گناوه در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: درپی  ویدیوی منتشر شده در فضای مجازی درباره احداث خیابان و تخریب محیط زیست در اراضی پشت اداره بندر به اطلاع همشهریان گرامی می‌رساند که اقدام‌های  صورت گرفته هیچگونه ارتباطی با شهرداری گناوه نداشته و فعالیت های انجام شده توسط مالکین اراضی صورت گرفته است.

در ادامه این اطلاعیه آمده است:  هرگونه ادعا در زمینه تخریب منابع طبیعی و محیط زیست منطقه قابل پیگیری در نهادهای مربوطه است.

جوابیه یک انجمن زیست محیطی به اطلاعیه شهرداری گناوه

انجمن یاوران سبزاندیش طبیعت گناوه به اطلاعیه شهرداری کناوه در باره مبرا بودن از تخلفات مخرب محیط زیستی در محدوده خور "چورشلی "  واکنش نشان داد و اعلام کرد که شهرداری خیابان را در حریم قانونی دره گپ و انتهای آن در حریم ۶۰ متری دریا تعریض کرده و خارج از طرح تفصیلی شهر بستر را با چراغ سبز برای خاطیان جدید فراهم کرده‌است.

این انجمن در ادامه اشاره کرده است که تخلفات محیط زیستی و تعرض به حریم دره گپ و دریا و همچنین حیف و میل بودجه عمومی توسط شهرداری در اولویت پیگیری این انجمن مردم نهاد است.

محیط زیست گناوه: نتیجه بررسی های این پروژه بزودی اعلام می شود

رئیس اداره حفاظت محیط زیست گناوه نسبت به اتفاقات صورت گرفته به خبرنگار ایرنا گفت: بمحض اطلاع از جریان پیش آمده به همراه دوستداران محیط زیست از  محل یادشده بازدید شد.

کامبیز عبدالهی افزود:  پیگیری‌های لازم برای جلوگیری از روند اتفاق پیش آمده در دستور کار قرار گرفت که پس از بررسی‌های لازم بزودی  به اطلاع مردم خواهد رسید.

ساحل گناوه از نقاط گردشگرپذیر استان بوشهر در جنوب کشور است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر