شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان دشتستان مطرح شد:
فکرشهر: فرماندار دشتستان گفت: شیوع ویروس کرونا باعث شد که جلسات شورای آموزش و پرورش طبق روال گذشته برگزار نشود و تغییراتی در زمان برگزاری این جلسات بوجود آید...
کد خبر: ۹۶۳۸۳
دوشنبه ۲۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۴

فکرشهر: دویست و شانزدهمین جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان دشتستان با موضوع بازگشایی مدارس با حضور اعضاء و بخشداران مرکزی، ارم و بوشکان برگزار شد. 

 به گزارش فکرشهر به نقل از روابط عمومی فرمانداری دشتستان، فرماندار دشتستان گفت: شیوع ویروس کرونا باعث شد که جلسات شورای آموزش و پرورش طبق روال گذشته برگزار نشود و تغییراتی در زمان برگزاری این جلسات بوجود آید. 

واکسیناسیون معلمان را به عنوان اولویت اصلی جامعه و شهرستان

فتح اله نوروزی خاطرنشان کرد: تغییرات در این جلسات عملاً بر روند امورات آموزشی و پرورشی تاثیر منفی نداشته و برنامه های آموزش و پرورش طبق روال و نظم خاص خود تداوم دارد که به عنوان مثال می توان به برگزاری آزمون های متعدد از جمله امتحانات نهایی و کنکور و ... اشاره کرد که در سلامت کامل و با رعایت شیوه نامه های بهداشتی برگزار شدند. 

 وی با اشاره به اینکه بعضی از مسائل می تواند به عنوان یک نقشه راه مورد استفاده قرار گیرد بیان داشت: برنامه چشم انداز آموزش و پرورش دشتستان که به استناد سند تحول بنیادین تدوین شده است برنامه ای جامع و کامل است که انتظار می رود همه باهم در راستای عملیاتی شدن آن گام برداریم و در پایان باید بدانیم که چند درصد از این برنامه ها محقق شده اند. 

رئیس شورای آموزش و پرورش شهرستان دشتستان افزود: باتوجه به شرایط فعلی جامعه دو مسیر را در این برنامه تدارک دیده شده که یک مسیر مربوط به آموزش مجازی دانش آموزان و مسیر دیگر حضوری شدن مدارس است که همه این برنامه ها طبق این سند و برنامه تدوین شده اند. 

 نوروزی، شورای آموزش و پرورش را به عنوان بزرگترین مرجع تصمیم گیری در حوزه آموزش و پرورش عنوان کرد و گفت: این شورا مکان مناسبی برای مشارکت همگانی جهت حل مسائل و مشکلات آموزش و پرورش بوده و همه اعضاء باید با همکاری و همراهی هم برای رفع این مشکلات قدم بردارند. 

 وی مجموعه آموزش و پرورش خصوصاً معلمان را مدافعان علم و دانش در این دوران کرونایی دانست و افزود: معلمان در این دوران تلاش زیادی کردند که از زحمات تک تک این عزیزان تقدیر و تشکر به عمل می آید و امیدوارم در سال تحصیلی جدید هم همانند گذشته این تلاش ها تداوم داشته باشد. 

 فرماندار دشتستان واکسیناسیون معلمان را به عنوان اولویت اصلی جامعه و شهرستان عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه تعدادی زیادی از معلمان واکسینه شده اند اما برای حضور در کلاس درس باید همه این عزیزان واکسن دریافت کنند و این امر باید هر چه سریعتر محقق شود. 

 نوروزی با اشاره به آغاز بازگشایی مدارس طی چند روز آینده اظهار کرد: باید با فعالیت کمیته سلامت شهرستان و مدارس نسبت به کاهش مشکلات اقدام شود و این کمیته باید وضعیت واکسیانسیون معلمان را به طور کامل مورد توجه قرار دهد تا همه معلمان برای حضور در کلاس دو دوز واکسن را دریافت کرده باشند.

وی تقویت زیرساخت های مدارس را یکی از اولویت های مهم دانست و گفت: همه شهرداران و دهیاران با همکاری مدیران مدارس نسبت به نظافت و شست و شوی مدارس اقدام کنند تا در صورت حضوری شدن کلاس ها اولیا و دانش آموزان هیچ دغدغه و نگرانی نداشته باشند و همچنین تمام رانندگانی که به عنوان سرویس دانش آموزان انتخاب می شوند باید واکسینه شوند. 

 رئیس شورای آموزش و پرورش ادامه داد : باید کمیته ای هم برای بررسی وضعیت دانش آموزان ترک تحصیل کرده تشکیل شود و با بررسی دلایل زمینه بازگرداندن این دانش آموزان به کلاس های درس را فراهم شود.

 از ٥٦نفر رتبه زير هزار شهرستان در كنكور امسال تقدیر شود 

 مدیر آموزش و پرورش شهرستان دشتستان هم در این جلسه گفت: یکی از مشکلات دانش آموزان در آموزش مجازی عدم دسترسی تعدادی از دانش آموزان به سیستم های هوشمند و گوشی و تبلت بود. 

سهراب باقری خاطرنشان کرد: در تمام این دوران همه معلمان و همکاران تمام تلاش خود را برای ارائه محتواهای آموزشی به دانش آموزان از طریق مختلف همچون فضای مجازی، تولید محتوا، ارائه درسنامه و ... کردند تا همه دانش آموزان سهم خود را از آموزش دریافت کنند. 

 وی آینده کشور را در آموزش و پرورش دانست و گفت: کشور وقتی آباد می‌شود که خانواده و آموزش و پرورش آباد داشته باشد و معلمان می‌توانند شرایط یادگیری را تسهیل کنند لذا باید بیشترین توجه را به آموزش و پرورش داشت . 

مدیر آموزش و پرورش شهرستان دشتستان با اشاره به تقارن هفته دفاع مقدس و بازگشایی مدارس خاطرنشان کرد: دفاع مقدس هویت تاریخی ملت ایران است و امسال هم مانند سال های گذشته به شکل جدی تر این هفته را با برگزاری 30 برنامه و فعالیت شاخص همزمان با بازگشایی مدارس گرامی می داریم.

باقری با اشاره به احتمال حضوری شدن مدارس در آبان ماه گفت: تامین امکانات خصوصاً امکانات بهداشتی از اولویت های ضروری و اولیه مدارس بوده که در این راستا نیاز به کمک های مالی به مدارس است.

وی افزود: شیوع کرونا و غیرحضوری شدن مدارس، همیاری اولیاء با مدارس را کم کرده است و همچنین در شهریه مدارس خاص هم تغییراتی به وجود آورده است که این امر سبب کاهش و کمبود منابع مالی مدارس شده است. 

حدود 50 درصد از معلمان به صورت کامل واکسینه شده اند

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان نیز در این جلسه گفت: در مجموع 3877 نفر از فرهنگیان دوز اول واکسن را دریافت کرده اند که چیزی حدود 77% از معلمان را شامل می شود و همچنین 36% از 77% نیز دوز دوم را دریافت کرده که با توجه به اینکه تعدادی هم قبل از آغاز واکسیناسیون فرهنگیان واکسینه شده اند چیزی حدود 50 درصد از معلمان به صورت کامل واکسینه شده اند.

ماریا خویشدوست خاطرنشان کرد: حضور معلمان در کلاس های درس مشروط به داشتن کارت واکسن است و معلمی می تواند در کلاس درس حاضر شود که بیش از دو هفته از دریافت دوز دوم واکسن او گذشته باشد.

وی بیان داشت: مدارس اجازه حضوری شدند ندارند مگر اینکه طبق نظر کمیته سلامت شهرستان و تکمیل چک لیست های مربوطه، در صورتی که شرایط و آمادگی کامل را داشتند مجوز حضوری شدن آموزش ها صادر می شود.

رئیس شبکه بهداشت دشتستان انجمن اولیا و مربیان را یکی از اعضاء این کمیته دانست و گفت: علاوه بر معلمان، رانندگان سرویس های مدارس هم باید واکسینه شوند و همچنین هر دانش آموزی با کوچکترین علامت سرماخوردگی حق حضور در کلاس های درس را ندارد.

نظرات بینندگان
ناشناس
|
-
|
دوشنبه ۲۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۵
آقای فرماندارسلام خسته نباشید 1 سال ازقول شمابرای پیگیری وتحویل آپارتمان پرگان گذشت دیدارمابه قیامت
ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر