جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۹۶۴۱۴
دوشنبه ۲۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۷

فکرشهر: نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی گفت: از وزارت نیرو انتظار داریم اعتبارات لازم برای جلوگیری از بروز تنش‌های آبی در استان بوشهر را تامین کنند.

به گزارش فکرشهر، عبدالکریم جمیری صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: رفع مشکلات حوزه‌های آب و برق استان بوشهر را به عنوان یک اولویت مهم مد نظر داشته‌ایم و با جدیت دنبال می‌شود.

وی از دیدار و نشست با وزیر نیرو برای بررسی وضعیت بحرانی حوزه آب و برق استان بوشهر خبر داد و اضافه کرد: در این نشست مسائل و مشکلات استان بوشهر در حوزه‌ها مرتبط مورد بررسی قرار گرفت.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: یکی از مهمترین اقدامات انجام شده برای جلوگیری از بروز تنش‌های آبی در استان تأسیس آب‌شیرین کن در نقاط مختلف استان است که علیرغم وعده‌های داده شده به دلیل عدم تأمین اعتبار لازم به سرانجام نرسیده‌اند.

وی ادامه داد: در نشست با وزیر نیرو برای تأمین اعتبار لازم در این خصوص بحث و گفت‌وگو شد و وزیر نیرو به مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور دستور دادند تا این در این زمینه اقدام فوری به عمل آید.

جمیری افزود: پروژه خط انتقال آب دیلم برای افزایش ظرفیت تأمین آب شرب ۳۲ روستا و دو شهر با جمعیتی حدود ۴۷ هزار نفر کلید خورد ولی به دلیل کمبود منابع و اعتبارات بخشی از آن تاکنون اجرایی نشده است و مشکلات عدیده ای را برای مردم منطقه ایجاد کرده است.

وی خاطرنشان کرد: در نشست با وزیر نیرو درخواست تخصیص ۷۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل این پروژه را مطرح کردیم و محرابیان در این خصوص دستور بررسی و اقدام صادر کردند.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به مشکلات زیرساختی جزیره خارگ در حوزه تأمین برق پیشنهاد دادیم دو نیروگاه ۲۵ مگاواتی که از تعهدات وزارت نفت در دولت نهم بوده عملیاتی شود.

وی اظهار داشت: همچنین از وزیر نیرو خواستیم که دو نیروگاه ۲۵ مگاواتی توسط شرکت مپنا و همچنین دو نیروگاه ۲۵ مگاواتی با هزینه دولت برای تولید آب و برق راه اندازی شود. مقرر شد تا با هماهنگی وزارت نیرو و وزارت نفت اقدامات لازم در این خصوص انجام شود.

جمیری با اشاره به مشکلات سد چم‌شیر و اراضی حله بیان کرد: استقرار آبفا در جزیره خارگ، بررسی وضعیت فاضلاب شهرهای بوشهر، گناوه، دیلم و انجام مطالعات تغییر احجام فاضلاب عالیشهر، تأمین اعتبار لازم برای اصلاح شبکه توزیع آب و برق، نصب کنتور موقت و کنترل مصرف در ساخت و سازهای غیرمجاز و استقلال بوشهر از برق منطقه‌ای فارس از دیگر مواردی بود که در این جلسه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر