جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۹۶۴۵۷
سه‌شنبه ۲۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۲

فکرشهر: مدیرکل گمرک بندرگناوه گفت: ۶ هزار و ۲۷۹ تن کالای غیرنفتی به ارزش یک میلیون و ۳۰ هزار دلار در پنج ماه نخست امسال از گمرک این بندر به خارج از کشور صادر شد.

به گزارش فکرشهر، بابک محمدی روز سه شنبه در گفت وگو با خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: صادرات کالاهای غیرنفتی در این مدت در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از نظر وزنی ۶۲۴ درصد افزایش یافت.

وی اظهارداشت: شیشه شفاف و آینه ساختمان، دام زنده (شتر) و شیشه فلوت روی خرک فلزی از عمده کالاهای صادراتی در این مدت بوده است.

محمدی گفت: واردات پنج ماه اول امسال کالای تجاری و ملوانی از طریق گمرک این بندر طی ۳۹۶ فقره اظهارنامه ، ۶ هزار و ۳۰۵ تن به ارزش ۲۳ میلیون و ۸۴۸ هزار و ۸۱۳ دلار بود که در مقایسه مدت مشابه سال قبل از نظر وزنی ۲۴ درصد و دلاری ۱۱ درصد کاهش یافته است.

وی اظهارداشت:  لوازم یدکی، شیرآلات ، ظروف شیشه‌ای و پوکه لوازم آرایشی از عمده کالاهای وارداتی به گمرک این بندر در این مدت بوده است.

مدیرکل گمرک گناوه  بیان کرد:درآمد گمرک گناوه و ریگ در پنچ ماه نخست امسال طبق پروانه،  ۴۴۰ میلیارد و ۲۲۹ میلیون ریال بوده است  که ۲۹ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافت.

گمرک گناوه از گمرک‌های فعال استان بوشهر است.

شهرستان ساحلی گناوه در شمال استان بوشهر قرار دارد و شغل ۸۰ درصد  مردم به دریا و مراودت با کشورهای همسایه خلیج فارس وابسته است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر