جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۹۶۴۷۶
چهارشنبه ۲۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۵:۴۳

فکرشهر: نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به اینکه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به توسعه فرهنگی مناطق محروم نگاه ویژه‌ای دارد، به رشد و ارتقای فرهنگی شهرستان های دشتی و تنگستان در دولت سیزدهم امیدواریم.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، روابط عمومی دفتر غلامحسین کرمی روز سه شنبه به نقل از این نماینده مجلس در دیدار با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: استان بوشهر و بویژه شهرستان‌های دشتی و تنگستان از امکانات مهم در همه بخش های فرهنگ و هنر محروم هستند.

نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: در دوره های قبل تلاش هایی صورت گرفته اما آن قدر نبوده که جوابگوی هنرمندان، فعالان فرهنگی و هنری و عموم مردم جامعه باشد زیرا شهرستان های دشتی و تنگستان نماد حوزه فرهنگی و مبارزاتی جنوب کشور هستند.

 کرمی  بیان کرد: شهرستان های دشتی و تنگستان سابقه ای طولانی در حوزه های مختلف دارند که مهمترین آن در دشتی می‌توان به وجود علما و فرهیختگان بزرگ و با دانش که نماد علم، فرهنگ و ادب این دیار هستند و تنگستان که نماد قیام رئیسعلی دلواری علیه استعمار است، اشاره کرد.

وی افزود: امیدوارم با نگاه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بتوانیم توسعه روند توسعه فرهنگی هنری شهرستان های دشتی و تنگستان را ارتقا دهیم. 

براساس این گزارش، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر نیز در این نشست گفت: استان بوشهر از لحاظ فرهنگی دارای قدمت بسیاری است و این مهم از وجود انسان های ادیب، عالم و دانشمند است.

فاطمه کرمپور اظهار کرد: استان بوشهر در تدوین اسناد فرهنگی پیشرو و الگو است و در ۲ سال اخیر سندهای توسعه فرهنگی و قرآنی این استان تدوین شده است.

وی افزود: ۱۶ اسفند همزمان با سالروز رحلت مرحوم میرزا حسین معتقد اهرمی به عنوان روز قرآنی استان بوشهر نام گذاری شده است که نشان از جایگاه و سابقه کتاب آسمانی نزد مردم این منطقه دارد.

کرمپور ادامه داد: همچنین به لحاظ فعالیت های گسترده و مستمر و زیرساخت های قرآنی در بخش های مختلف، بوشهر به عنوان نخستین پایتخت قرآنی کشور انتخاب شده است.

وی بیان کرد: کسب پایتخت کتاب ایران در دوره سوم این طرح بارزترین دستاورد حوزه کتاب و کتابخوانی در این استان است.

کرمپور ادامه داد: تمام ادیان و مذاهب در استان بوشهر حضور دارند و در کنار هم با وحدت و دوستی به صورت برادر با هم زندگی می کنند که این نشان دهنده فرهنگ بالای مردمان منطقه است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر عنوان کرد: در سراسر کشور از جمله استان بوشهر در بحث زیرساخت ها و نیروی انسانی نیاز به توجه دارد که امیدواریم، ابن کمبودها در دولت سیزدهم برطرف شود.

در این دیدار کتاب‌های کلیات فایز دشتی اثر دکتر علی حسن زاده، بنیادهای دستور گویش دشتی نوشته سیدکوچک هاشمی زاده، مراد دل مجموعه اشعار حاج علی مرادی و سایر آثار مولفان شهرستان دشتی به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اهدا شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر