شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۹۶۴۹۱
چهارشنبه ۲۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۶:۲۷

فکرشهر: مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: مطالعات پروژه احداث ۲۰۰ متر اسکله تجاری بندر دیر با اعتبار ۲۳۰ میلیون تومان به پایان رسید.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، سیاوش ارجمندزاده روز سه‎ شنبه در جمع خبرنگاران افزود: این پروژه اکنون در حال انجام فرایندهای اداری برای برگزاری مناقصه است که به محض انتخاب پیمانکار عملیات اجرایی آن آغاز می ‎شود.

وی بیان کرد: این پروژه برای شناورهای تا سقف ۲ هزار تن طراحی شده که اجرای آن زمینه رونق بندر دیر را فراهم می‏‌کند.

ارجمندزاده ادامه داد: یکی دیگر از پروژه‌های اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر در بندر کنگان و پروژه احداث موج شکن‌های طرح توسعه بندر کنگان به عنوان یکی از مطالبات جدی مردم است که تاثیر بسزایی در صنعت دریانوردی منطقه و این استان خواهد داشت.

وی ادامه داد: این پروژه شامل اجرای موج شکن شرقی به طول یک‎هزار و ۳۵۰ متر و موج شکن غربی به طول ۴۴۰ متر طول و برچیدن ۲۰۰ متر موج شکن موجود است.

ارجمندزاده یادآور شد: همچنین اجرای راه آسفالتی روی موج شکن‌ها، تهیه و نصب بولارد و روشنایی روی دو موج شکن در قالب این قرارداد اجرایی می‏‌شود.

وی اضافه کرد: این پروژه با هزینه‌ ۱۶۵ میلیارد تومان در دست اجرا است که با اتمام آن مساحت حوضچه بندر کنگان از هشت به ۳۶ هکتار و عمق دهانه از ۴ به ۶ متر  افزایش می‌یابد.

 ارجمندزاده عنوان کرد: دیگر پروژه این اداره کل، احداث ساختمان اداری و آسایشگاه یگان حفاظت بنادر دیر و کنگان است که با مساحت ۲۸۵ متر مربع  در یک طبقه و با اعتباری هفت میلیارد تومان در دست اجرا است.

وی افزود: این پروژه اکنون ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر