شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۹۶۵۶۵
چهارشنبه ۲۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۱

فکرشهر: مدیرکل مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش در بوشهر گفت: برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در فضای مجازی، تولید محتوای آموزشی مناسب و اثر گذار این فضا ضروری است.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، مسعود شکوهی در آیین اختتامیه جشنواره تهیه و تولید محتوای آموزشی، ترویجی و کمک آموزشی ویژه فضای مجازی در حوزه پیشگیری از اعتیاد و رفتار‌های پرخطر در بوشهر با قدردانی از اعضای ستاد مبارزه با مواد مخدر در عرصه تعلیم و تربیت افزود: در ۳ دهه اخیر در قرن بیست و یکم جوامع در کشور‌های مختلف با هیچ تجربه و بحرانی مشکل‌سازتر از پاندومی کرونا دست و پنجه نرم نکرده‌اند.
 
وی افزود: در کنار شیوع ویروس کرونا، آموزش دانش‌آموزان به سوی فضای مجازی هدایت و فرصت‌های مهمی در این حوزه فراهم شد.
 
مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر هوشیاری متولیان تعلیم و تربیت در عرصه فضای آموزشی نسبت به شناسایی آسیب‌های اجتماعی بیان کرد: در این عرصه اصلاح رفتار‌های نادرست و نهادینه کردن رفتار‌های صحیح مورد توجه ویژه است که پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در اولویت برنامه‌های وزارت آموزش و پرورش قرار دارد.
 
شکوهی برگزاری این جشنواره را در راستای آگاهی بخشی جامعه دانست و عنوان کرد: ظرفیت سازی، تولید و نشر محتوا برای فضای مجازی با محوریت شبکه شاد و تولید محصولات فرهنگی کمک آموزشی توسط استان‌ها از جمله اهداف برگزاری این جشنواره است.
 
وی مخاطبان این جشنواره را فرهنگیان، دانش‌آموزان و اولیا اعلام و عنوان کرد: ظرفیت سازی، تولید محتوا، نشر و ترویج محتوا چارچوب‌های اجرا این جشنواره است و دستاورد‌های مورد انتظار نیز تولید موشن گرافی و کلیپ برای نشر و ترویج متمرکز محتوا در شبکه شاد بوده است.
 
مدیرکل مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه در آموزش حضوری سه کتاب برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در سه مقطع تحصیلی ابتدایی، متوسطه اول و دوم تدریس می‌شود، افزود: اکنون که شاهد تغییر فضای آموزشی هستیم، آشنایی دانش‌آموزان با آسیب‌ها در این حوزه نیاز به همکاری همگان به‌ویژه هنرمندان در تولید کلیپ و فیلم کوتاه است.
 
وی با بیان اینکه آموزش در فضای مجازی نمی‌تواند جای آموزش حضوری بگیرد، ادامه داد: در این زمینه ناگزیر به آموزش‌ها در فضای مجازی هستیم که که نقش معلمان در ۱.۵ سال گذشته در ارائه آموزش و تولید محتوا قابل تقدیر است.
 
معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر هم از درخشش فرهنگیان استان در نخستین جشنواره کشوری تهیه و تولید محتوای فضای مجازی با موضوع پیشگیری از اعتیاد خبر داد.
 
علی موحدی یکی از مهمترین راه‌های ممکن برای کاهش و کنترل آسیب‌ها در فضای مجازی را تهیه و تولید محتوا‌های مناسب و توزیع در بین دانش‌آموزان در معرض آسیب دانست و افزود: این امر نیازمند همکاری بین سازمانی، همکاری بین بخشی و فعال شدن معلمان و دانش‌آموزان با برگزاری جشنواره‌های مختلف است.
 
وی از همه تلاش‌های صورت گرفته در جشنواره تهیه و تولید محتوای آموزشی، ترویجی و کمک آموزشی ویژه فضای مجازی در حوزه پیشگیری از اعتیاد و رفتار‌های پرخطر توسط دست‌اندرکاران، دانش‌آموزان، معلمان و اولیا قدردانی کرد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر