چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۹۶۵۹۲
پنجشنبه ۲۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۳:۰۸

فکرشهر: معاون برنامه ریزی و توسعه منابع اداره کل شیلات استان بوشهر گفت: پروژه‌های پیشران سرمایه‌گذاری و اشتغال در حوزه شیلات و آبزیان بر پایه اسناد آمایش سرزمین در این استان اولویت‌بندی می‌شوند.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، محمد تخشا روز چهارشنبه به رسانه‌ها اعلام کرد: با تاکید رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان بوشهر مبنی بر رویکرد جدید دولت به پیوند هدف‌گذاری برنامه‌های آمایش و سالانه با بودجه، بستری فراهم شده تا تخصیص منابع مالی نسبت مستقیم با نقش آفرینی دستگاه‌های اجرایی در تحقق مفاهیمی همچون بهره‌وری، کارآفرینی و اشتغال داشته باشد.

وی با تاکید بر لزوم بهره‌مندی از این فرصت افزود: با توجه به محدودیت منابع در حوزه شیلات بویژه در تامین اراضی مورد نیاز برای توسعه فعالیت‌های آبزی پروری، شیلات برای تحقق هدف‌های خود و افزایش تولید به جای افزایش سطح زیرساخت‌ها به افزایش بهره‌وری بخش نظر دارد.

تخشا یادآور شد: در همین ارتباط در سال‌های گذشته برای ارتقای بهره‌وری اداره کل شیلات استان بوشهر موفق شده تولید میگوی پرورشی در واحد سطح را در برخی از مزرعه‌ها تا ۱۶ تن در هکتار برساند.

وی افزایش تولید آبزیان پرورشی، توسعه مکانیزاسیون،, حفاظت و بازسازی ذخایر و افزایش صادرات آبزیان را از برنامه های پیش بینی شده شیلات استان بوشهر در سند آمایش عنوان کرد.

تخشا گفت: امیدواریم پروژه‌های متناسب با بهره‌گیری از سرمایه‌گذاری‌های‌ تلفیقی دولت، بخش خصوصی و بانک‌ها برای افزایش اشتغال و تامین معیشت ساکنان نوار ساحلی استان بوشهر تدوین و اجرا شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر