سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۹۶۵۹۴
پنجشنبه ۲۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۳:۱۵

فکرشهر: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر با تاکید بر لزوم خرید تضمینی خرمای نخلداران دشتستان گفت: مشکل آب کشاورزان این شهرستان حل شود.

به گزارش فکرشهر از مهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری ظهر چهارشنبه در نشست بررسی مشکلات کشاورزان دشتستان اظهار داشت: شهرستان دشتستان به عنوان قطب کشاورزی استان بوشهر محسوب می‌شود و خرما یکی از مهمترین محصولات این شهرستان است.

وی تأمین آب را یکی از مهمترین نیازها و مطالبات کشاورزان دشتستان عنوان کرد و افزود: به دلیل خشکسالی‌های پیاپی و افت سفره‌های زیرزمینی آب در دشتستان کشاورزان با مشکلات جدی روبرو هستند.

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه کمبود آب باعث بروز مشکلاتی در تولید محصولات کشاورزی شده، بیان کرد: باید راهکارهای مناسب برای رفع کمبودهای منابع آبی در اراضی کشاورزی اتخاذ شود.

وی ساخت سدهای کوچک و زود بازده را مورد تاکید قرار داد و اضافه کرد: تغییر سیستم‌های آبیاری و استفاده از روش‌های آبیاری نوین می‌تواند نقش مهمی را در تأمین آب کشاورزی داشته باشد.

آیت‌الله صفایی بوشهری خواستار اتخاذ تدابیر مناسب برای خرید تضمینی خرما از نخلداران دشتستان شد و ادامه داد: چند سال است که کشاورزان منطقه دشتستان دارای مشکلات خرید تضمینی خرما هستند.

وی مدیریت بازرگانی قوی در حوزه ملی و فراملی برای رفع مشکلات کشاورزان را ضروری دانست و گفت: کشاورزان سختی‌های زیادی را متحمل می‌شوند و مسئولان باید قدر این تلاش‌ها را بدانند و به کشاورزان کمک کنند.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر بر لزوم برای استقرار صنایع فرآوری خرما در دشتستان تاکید کرد و افزود: این اقدامات نقش مهمی در رفع مشکلات کشاورزان این خطه خواهد داشت.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر