پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
با حضور فرمانده نیروی هوایی ارتش،
کد خبر: ۹۶۶۱۵
پنجشنبه ۲۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۶:۴۰

فکرشهر: " برنامه مستند ششم شکاری" روز پنجشنبه در آیینی با حضور فرمانده نیروی هوایی ارتش در پایگاه ششم شکاری شهید یاسینی بوشهر رونمایی شد.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، امیر سرتیپ عزیز نصیرزاده در این آیین گفت: بوشهر همواره در خط مقدم مقابله با بیگانگان بوده و و هست و این استان در این زمینه تاریخ پرافتخاری دارد.

وی افزود: جنگنده‌های پایگاه هوایی بوشهر تنها ساعتی پس از حمله رژیم بعث صدام به ایران، پایگاه کوت و شعیبیه در عراق را بمباران کردند و پس از آن هم در سال ۱۳۵۹ با همکاری نیروی دریایی ارتش توانستند نیروی دریایی عراق را منهدم کنند.

وی اضافه کرد: پایگاه هوایی ششم شکاری بوشهر در دوران دفاع مقدس نقش اساسی در بازنگه داشتن شریان اقتصادی کشور و صدور نفت از جزیره خارگ داشت و همواره نقشی مهم در پشتیبانی از نیروی دریایی ارتش، نیروگاه اتمی بوشهر و تاسیسات نفت و گاز در عسلویه دارد.

نصیرزاده اظهار کرد: اگر پایگاه ششم شکاری بوشهر در این منطقه مستقر شده به خاطر اهمیت ماموریتی است که این پایگاه دارد و جابه جایی پایگاه‌ها به همین راحتی نیست.

وی تاکید کرد: اگر قرار بر جابه جایی پایگاه‌ها باشد باید فرایند قانونی و اداری و سلسله مراتب انجام شود و ما خودمان مجاز به این جابه جایی نیستیم.

نصیرزاده در مورد بازسازی بخشی از بیمارستان امیرالمومنین پایگاه ششم شکاری بوشهر گفت: بیمارستان سرمایه ملی است و ارتش همواره برای ارائه خدمت به مردم در خط مقدم قرار دارد.

وی اظهار کرد: بازسازی بیمارستان امیرالمومنین (ع) پایگاه هوایی ششم شکاری بوشهر نیازمند بودجه است، هر چند توان بازسازی کل بیمارستان را نداریم اما امکان فراهم کردن دسترسی به بیمارستان و سایر امکانات لازم وجود دارد.

استاندار بوشهر گفت: تهیه مستندهایی چون ششم شکاری نمی‌توانند به صورت کامل رشادت‌های جوانان این سرزمین در دوران دفاع مقدس را به نمایش بگذارند بلکه تنها گوشه‌هایی از آن رشادت‌ها را به تصویر می‌کشند.

عبدالکریم گراوند با قدردانی از عوامل تهیه مستند ششم شکاری بیان کرد: برای اینکه دلاوری و رشادت رزمندگان و خلبانان جان برکف نیروی هوایی و سایر نیروهای نظامی فراموش نشود باید با دانش و فناوری روز این ارزش‌ها را منتقل کنیم و اقدام هنرمندان بوشهری در مستند ششم شکاری همین کار را انجام داده است.

استاندار بوشهر اضافه کرد: نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ابتدا در آموزش و تجهیزات وابسته بود اما پس از پیروزی انقلاب اسلامی، ارتش توانست علاوه بر تربیت نیروی انسانی مجرب، به نیروی هوایی برتر منطقه تبدیل شود و این بزرگ‌ترین سرمایه برای نظام است.

گراوند افزود: نیروی هوایی ارتش مایه افتخار و عزت ما است و مستند ششم شکاری گوشه‌ای از رشادت‌ها و ایثارگری‌های خلبانان پایگاه هوایی بوشهر را به تصویر کشید.

استاندار بوشهر خطاب به فرمانده نیروی هوایی ارتش با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای مقابله با کرونا و همکاری این نیرو در بوشهر گفت: برای کمک به کادر درمان و امکانات بهداشتی و درمانی استان، بخشی از بیمارستان امیرالمومنین پایگاه ششم شکاری بوشهر نیازمند بازسازی است که انتظار داریم در این زمینه منابعی اختصاص یابد که این بیمارستان بیش از پیش در خدمت نظام سلامت استان بوشهر برای مقابله با کرونا قرار گیرد.

نعمت الله صدقی فرمانده پایگاه ششم شکاری شهید یاسینی بوشهر در این آیین با اشاره به خدمات ارزنده پایگاه ششم شکاری بوشهر در دوران دفاع مقدس بویژه در ساعات نخست شروع جنگ تحمیلی گفت: با هدف مستندسازی و گرامی‌داشت یاد وخاطره شهدا، خلبانان و نیروهای جان برکف پایگاه ششم شکاری بوشهر و در راستای منویات رهبر معظم انقلاب برای معرفی الگوهای شهادت به نسل امروز، مستند ششم شکاری تهیه شد.

مستند ششم شکاری با موضوع اقدامات پایگاه ششم شکاری شهید یاسینی بوشهر در دوران هشت سال دفاع مقدس توسط مسعود نجف پور بوشهری از هنرمندان نامی بوشهر با همکاری نیروی هوایی ارتش تهیه شده که در آن ضمن مصاحبه با خلبانان پایگاه هوایی بوشهر در دوران هشت سال دفاع مقدس، تصاویر کمیابی هم از این پایگاه در دوران مختلف در آن به نمایش گذاشته شده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر