جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۹۶۶۲۴
پنجشنبه ۲۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۷:۲۳

فکرشهر: رئیس اداره راه و شهرسازی گناوه گفت: اراضی ملی و حریم ۶۰ متری دریا در مسیر "خور چوشلی" این بندر که از سوی اشخاصی تصرف شده بود، با همکاری دادستان و شهرداری این بندر از دست متصرفان شد.

به گزارش فکرشهر، امیر مظفرنژاد روز پنجشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: درپی تصرف این زمین‌ها، اداره راه و شهرسازی و یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن در راستای حفظ حقوق بیت المال و صیانت از زمین‌های دولتی و حریم ۶۰ متری دریا، چندین نوبت اقدام به متوقف کردن عملیات نقطه موردنظر و تذکر به متصرفان کردند و  درنهایت روز گذشته رفع تصرف انجام شد.

وی اظهارکرد: با توجه به پی‌گیری این اداره برای رفع تصرف، پروژه راه ساری در دست ساخت از سوی متصرفان در اراضی دولت، بستر رودخانه و حریم دریا واقع در اطراف گمرک و روستای گشویی و مسیر خورچورشلی، با دستور ویژه دادستان ،حضور به‌موقع فرمانده و پرسنل یگان حفاظت این اداره، کلانتری و همکاری ویژه سرپرست و واحد اجرائیات شهرداری گناوه  تخریب شد.

مظفرنژاد گفت: اشخاص متصرف که این اراضی را  باهدف الحاق به املاک خود خاکریزی کرده بودند و حدود ۴۰ درصد پیشرفت کار در راه سازی این مسیر انجام شده بود، اسامی آنها و عوامل مجری راه مربوطه برای پیگیری و مطالبه حق مردم به مقام‌های قضایی ارایه شد.

رئیس اداره راه و شهرسازی گناوه بیان کرد: متصرفان در اسرع وقت توسط مقام  قضایی برای ادای توضیحات و پرداخت خسارت احضار خواهند شد.

وی گفت: این اداره در راستای حفظ حقوق بیت المال و حفاظت از اراضی دولتی و در حریم دریا  با متصرفان به گونه‌ای برخورد خواهد کرد که فرد متخلف از عملکرد خود پشیمان و هزینه جبران ناپذیری  متحمل شود.

دوستداران محیط زیست بندرگناوه  از اجرای این پروژه که درحال تعریض و احداث خیابان در نقطه بکر و مستعد زیست محیطی در جوار خور چورشلی این بندر بود، اعترض و خواستار جلوگیری و  تشکیل کمیته ویژه بازرسی و بررسی آن  توسط دستگاه‌های نظارتی شده بودند.

این منطقه دارای پوشش گیاهی بکر و بسیار مفیدی است و سالیان متمادی با تلاش‌های گسترده فعالان زیست محیطی محل کشت درخت حرا و سایر گونه‌های گیاهی متناسب با شرایط آب و هوایی گناوه به شمار می‌رود.

ساحل گناوه از نقاط گردشگرپذیر استان بوشهر در جنوب کشور است.

نظرات بینندگان
خسروانی
|
-
|
پنجشنبه ۲۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۹
جناب مظفرنژاد دوتا سنگریزه جمع کردی برو خونه و دیوارهای تصرفی را خراب کن این موارد فایده نداره. اونم برا اولین بار همه تون .......................................... ///فکرشهر: بدون شک شما با محدودیت های ما آشنا هستید. با عرض پوزش، بخشی از نظر شما حذف شد.
ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر