جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۹۶۶۷۷
جمعه ۲۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۷

فکرشهر: امام جمعه اهرم گفت: شورای ششم و شهرداری با محوریت خدمت قانونمند و آینده نگری الگوی یک شورای اسلامی و شهرداری تراز انقلاب باشند.

به گزارش فکرشهر از مهر، حجت الاسلام حبیب پهلو زاده در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر اهرم بیان کرد: شهرستان بیش از سه ماه در حالت قرمز و بالاتر کرونایی بود که متأسفانه تعداد زیادی و خیلی بیشتر از فوتی‌های پیک چهارم فوتی داشت.

امام جمعه اهرم افزود: به خاطر رعایت حال مردم عزیز نزدیک به ۱۰۰ روز نماز جمعه‌ها و مراسم فضای سربسته تعطیل شد که لازم است نکات بهداشتی همچنان رعایت شود تا بخاطر این بیماری داغدار دیگر عزیزان نشویم.

وی از زحمات و تلاش‌های ۲۴ ساعته پرستاران و بهیاران و پزشکان شهرستان در مقابله با کرونا و کمک به بیماران و همچنین از خیرین نیک اندیش در کمک به بیمارستان امام حسین علیه السلام تقدیر کرد.

امام جمعه اهرم اظهار داشت: شورای اسلامی شهر اهرم در دوره پنجم با همه برنامه‌ها و تلاش‌ها جای خود را به شورای اسلامی دور ششم داد.

وی با تقدیر از تلاش‌ها و زحمات و کارهای خیری که توسط شورا و مجموعه شهرداری برای رفاه مردم انجام شد اضافه کرد: شورای ششم و شهرداری با محوریت خدمت قانونمند و آینده نگری بتواند الگوی یک شورای اسلامی و شهرداری تراز انقلاب باشند.

حجت الاسلام والمسلمین پهلو زاده یاد آور شد: کار شورای اسلامی شهر یا روستا و مجموعه شهرداری‌ها نماد خدمت حکومت اسلامی در سطح خرد در محله و روستا و شهر است و مسئولین باید این نکته را مد نظر داشته باشند که کار و خدمت برای دنیای مردم باعث خراب شدن آخرت آنها نشود.

امام جمعه اهرم خاطر نشان کرد: ورود تعدادی از جوانان پاک و با استعداد شهر اهرم به حوزه علمیه و مسیر کسب علم و معرفت و طلبگی حرکت تربیتی است که سال‌ها متوقف شده بود و الحمدلله با همت قرارگاه طلبه‌های فعال شهر و همکاری و همراهی خانواده‌های محترم این جوانان در مسیر تعالی و ارتقا آینده شهر و کشور به همت این جوانان فراهم خواهد شد.

وی گفت: زنده نگه داشتن این مسیر و روشن نگه داشتن شمع علم و معرفت و تبدیل کردن آن به خورشید روشنی بخش در کوران شبهات و تاریکی آخرالزمان از ضروریات حفظ جریان تشیع است و ان شاالله با همراهی بیشتر خانواده‌ها و کمک خیرین این مسیر روز به روز در خدمت به اسلام و مسلمین و انقلاب و نظام اسلامی شکوفاتر شود.

وی با اشاره به قرار گرفتن در آستانه آغاز سال تحصیلی جدید بیان کرد: دانش آموزان از تحصیل حضوری فاصله گرفته‌اند و این عدم حضور در محضر معلم و کلاس درس آسیب‌هایی به دانش آموزان وارد کرده است.

وی ادامه داد: بعضی از خانواده‌ها هم توان خرید وسایل ارتباطی را ندارند و یا با اینترنت ضعیف یادگیری درس به طور کامل صورت نمی‌گیرد لذا هم همت معلمین و هم همت خانواده‌ها را می‌طلبد که نسبت به امر آموزش و پرورش دینی فرزندان خود تلاش بیشتری کنند.

حجت الاسلام والمسلمین پهلو زاده با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و یاد و خاطره افتخار آفرینان آن دوران یاد آور شد: هر کسی به فراخور وظیفه خود در این هفته، دین خودش را به ایثار و شهادت و شهدا و امام شهدا ادا کند که مدیون خون شهدا نباشیم.

امام جمعه اهرم بیان کرد: حضرت امام رضوان الله تعالی علیه فرمودند: «ما در جنگ دوستان و دشمنان را شناخته‌ایم ما در جنگ به این نتیجه رسیده‌ایم که باید روی پای خودمان بایستیم ما در جنگ ابهت دو ابرقدرت شرق و غرب را شکستیم» و مردم عزیز ما امروز بدانند امروز هم در جنگ هستیم اما به روش بیولوژیکی و زیستی در همین بحث کرونا ما دوست و دشمن را شناختیم و به این نتیجه رسیدیم که باید روی پای خود ایستاد و دست گدایی جلوی شرق و غرب دراز نکرد باید دست جوانان و دانشمندان خودمان را ببوسیم و قدردان دانشمندان جوان خودمان باشیم.

وی تصریح کرد: حضرت آقا در دیدار با نمایندگان مجلس در ۶ خرداد امسال فرمودند یکی از آسیب‌های نمایندگان ورود به مسائل اجرایی است.

امام جمعه اهرم یادآور شد: اینکه نمایندگان وارد بشوند که استاندار یا فرماندار یا فلان مدیر کل؛ چه کسی باشد و چه کسی نباشد، فرمودند نمایندگان باید از این کار کناره بگیرند. توافق شود گفتگو بشود که فلانی فلان مسئولیت بگیرد، حضرت آقا فرمودند این آسیب زاست برای نمایندگان و این کار نکنند، نمایندگان محترم مجلس عموماً و نمایندگان محترم استان در مجلس خصوصاً این امر ولی فقیه را آویزه گوش خود کنند و در امور قانونگذاری خود وقت بگذارد.

حجت الاسلام پهلو زاده بازگشت غرور آفرین ناوگروه ۷۵ نیروی راهبردی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران بیان کرد: شرق و غرب بدانند گذشت آن زمانی که ادعا می‌کردند خورشید در سرزمین آنها غروب نمی‌کند و ان شاالله جوانان این مرز و بوم بر این اقتدار بیافزایید و خار در چشم استکبار باشید.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر