جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۹۶۶۹۴
جمعه ۲۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۳

فکرشهر: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر وضعیت آب آشامیدنی و بخش کشاورزی استان را نامطلوب خواند و گفت: مردم از این شرایط بسیار گله مند هستند و باید تلاش جهادی برای حل این مشکل صورت گیرد.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، آیت‌الله صفایی بوشهری در پیام آدینه این هفته خود بیان کرد: بی‌تردید اندیشه سیاسی و مدیریتی جهان استکبار دارای ابعاد گوناگون سوداگری و چپاول ثروت‌ها و تسلط همه جانبه به مراکز قدرت سیاسی جهان است و به همین علت لازم است دولت با یک «دیپلماسی هوشمند، فعال و انقلابی» بر اساس عزت ایران و حکمت سیاسی و حفظ منافع و مصالح ملی، به فعالیت‌های منطقه‌ای و جهانی بپردازد.

وی افزود: در این عرصه باید «دیپلماسی اقتصادی» با سامان بخشی جدید به کار گرفته، و از ظرفیت‌ کشور‌های دوست، همراه و خواهان تعاملات بازرگانی، استفاده شود.

آیت‌الله صفایی بوشهری عنوان کرد: حضور مؤثر در نشست سازمان همکاری شانگهای در تاجیکستان، می‌تواند آغازی تحول آفرین در عرصه دیپلماسی جامع ایران در جغرافیای بین المللی باشد.

وی همچنین با گرامیداشت سی و یکم شهریور آغاز هفته دفاع مقدس و پاسداشت یاد امام راحل و شهدا، تاکید کرد: تاریخ ایران و جهان هیچگاه حماسه دلاوری‌های رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس را فراموش نخواهد کرد.

امام جمعه بوشهر گفت: حمله ناجوانمردانه و ضد بشری به ایران در آغاز انقلاب شکوهمند اسلامی با اندیشه توهم‌آلود ضعف ایران در دفاع از خود، برای تصرف برخی از مناطق کشور و براندازی نظام مقدس اسلامی از سوی جهان استکبار برنامه‌ریزی شد و به دست بعثیان مزدور به اجرا درآمد و هر دو ملت مسلمان ایران و عراق را دچار چالش‌های فراوان کرد.

وی ادامه داد: اما ایستادگی، جانفشانی و شهادت طلبی رزمندگان انقلابی ایران همچون کوهی مانع رسیدن  دشمنان به اهداف شد، شکستی سخت به آن جنایتکاران داد و به همگان آموخت که حمله به ایران یعنی شکست مفتضحانه تجاوزگران.

آیت‌الله صفایی بوشهری در بخش دیگری از پیام خود به وضعیت نامناسب آب آشامیدنی و کشاورزی استان بوشهر اشاره کرد و افزود: شرایط تامین آب با آن‌که سال‌ها تذکر داده می‌شود، مطلوب نیست و مردم استان به شدت گله‌مند هستند. با آن‌که سند چشم انداز آب استان سال‌ها پیش تنظیم شده است، نباید وضعیت آب استان این گونه باشد.

وی تاکید کرد: باید با توجه به سند چشم انداز آب استان، تلاش جهادی و سرمایه‌گذاری لازم صورت گیرد تا استان بوشهر از این وضعیت بحرانی بیرون آید و به درجه مطلوب دست پیدا کند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر با تشکر از گروه‌های جهادی مستقر در استان بوشهر عنوان کرد: جهادگران در بدترین شرایط جوی و امکاناتی، در خدمت مردم محروم و نیازمند استان در دورترین نقاط هستند و مدرسه، منزل، مسجد و دیگر نیازمندی‌های آنان را تامین می‌کنند.

وی همچنین از ستاد اجرایی فرمان امام (ره) برای پشتیبانی‌ از این گروه‌های جهادی نیز قدردانی کرد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر