پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: طبق آخرین گزارش سامانه ماسک متعلق به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی وضعیت کرونایی پنج شهرستان‌ این استان پس از بیش از سه ماه از نارنجی (پرخطر) به زرد (خطر متوسط) تغییر کرد...
کد خبر: ۹۶۷۰۸
شنبه ۲۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۴

فکرشهر: رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: طبق آخرین گزارش سامانه ماسک متعلق به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی وضعیت کرونایی پنج شهرستان‌ این استان پس از بیش از سه ماه از نارنجی (پرخطر) به زرد (خطر متوسط) تغییر کرد.

به گزارش فکرشهر، دکتر سعید کشمیری روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: براساس گزارش سامانه ماسک در زمان حاضر شهرستان‌های دیلم، گناوه، دشتستان، دیر و جم در وضعیت زرد کرونایی و بوشهر، تنگستان، دشتی، کنگان و عسلویه همچنان در وضعیت نارنجی پرخطر قرار دارند.

وی بیان کرد: در زمان حاضر شمار مبتلایان به ویروس کرونا روزانه به زیر ۲۰۰ نفر کاهش یافته و براین اساس شمار تست های مثبت کووید ۱۹ به کمتر از ۲۰ درصد در زمان پیک پنجم رسیده است، این درحالی است که در پیک پنجم شمار کرونا مثبت‌ها در استان بوشهر روزانه ۷۰ تا ۸۰ درصد تست دهندگان بود.

کشمیری اضافه کرد: همچنین ورودی بیمارستان‌های استان بوشهر نیز کاهش چشمگیری داشته و به روزانه ۶۰ بیمار رسیده و این بیانگر کاهش گردش ویروس کووید ۱۹ و به تعبیری خروج کامل استان بوشهر از پیک پنجم کرونا است.

وی اظهار کرد: پیش بینی می‌شود اگر این روند کاهش همچنان ادامه داشته باشد تا هفته آینده همه استان بوشهر در وضعیت زرد کرونایی قرار گیرند.

دبیرستاد مقابله با کرونا استان بوشهر گفت: باقی ماندن در این شرایط به عوامل مختلفی از جمله میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی، رعایت فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک بستگی دارد و هر گونه سهل انگاری و عادی انگاری امکان بازگشت شرایط بحرانی را فراهم می‌کند.

کشمیری در باره روند واکسیناسیون اضافه کرد: در زمان حاضر استقبال از واکسیناسیون در استان بوشهر خوب است و تلاش می‌شود با افزایش مراکز تزریق واکسن به مهم  سرعت داده شود.

وی بیان کرد: طبق پیش بینی انجام شده باید در مهرماه پوشش کاملی از واکسیناسیون در استان بوشهر ایجاد شود و همه واجدان شرایط حداقل یک دز واکسن دریافت کرده باشند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: در زمان حاضر واکسیناسیون در همه روستاها بدون قید و محدودیت سنی در حال انجام است و پیش بینی می‌شود تا هفته اول مهر همه  واجدان شرایط روستاها واکسینه شوند.

وی ادامه داد: همچنین از امروز متولدان سال‌ ۱۳۷۸ یعنی ۲۳ ساله ها نیز در استان می‌توانند با ثبت نام در سامانه و دریافت نوبت برای تزریق واکسن خود اقدام کنند.

کشمیری تاکید کرد: برای ایجاد نظم در واکسیناسیون ثبت نام در سامانه و دریافت نوبت ضروری است و مردم از مراجعه بدون نوبت به مراکز تزریق واکسن پرهیز کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: در زمان حاضر ۵۴ درصد این استان یک بار و ۳۲ درصد نیز ۲ بار واکسن دریافت کرده‌اند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر