شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی بوشهر:
کد خبر: ۹۶۷۱۹
شنبه ۲۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۳

فکرشهر: مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر گفت: سهم این استان از طرح حمایتی یارانه دستمزد برای سال‌جاری یکهزار و ۳۵۰ نفر تعیین شده است.

به گزارش فکرشهر، مصدق کشاورزی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: طرح حمایتی یارانه دستمزد از مهر ماه سال ۱۳۹۹ آغاز و تاکنون یکهزار نیروی کار فارغ التحصیل دانشگاهی و ۱۳۵ کارفرما در این استان از این طرح بهره‌مند شده‌اند.

وی اظهار کرد: با تمدید طرح یارانه دستمزد، استان بوشهر آمادگی لازم را برای بهره‌مندی کارفرمایان از این طرح حمایتی و جذب فارغ التحصیلان دانشگاهی دارد.

کشاورزی اضافه کرد: دوره پرداخت کمک هزینه به هر کارگاهی که نیروی کار فارغ‌التحصیل دانشگاهی را به کار می‌گیرد ۱۲ ماه است و بر این اساس تاکنون ۳۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال به حساب کارفرمایان استان واریز شده است.

وی یادآور شد: نیروی کار شغل اولی دارای مدرک تحصیلی دیپلم و بالاتر (اولویت با دانش آموخته دانشگاهی) که حداکثر ۳۷ سال سن و برای زنان سرپرست خانوار جوینده کار شرط سنی تا سقف ۴۵ سال می‌توانند با مراجعه به درگاه pyd.mcls.gov.ir در طرح یارانه دستمزد نام‌نویسی کنند.

کشاورزی گفت: بر اساس دستورالعمل، سقف بهره‌مندی هر کارگاه از این طرح، حداکثر تا پنج برابر میانگین فهرست نیروی‌های بیمه شده نزد تامین اجتماعی در۱۲ ماه گذشته است و کارفرمایان می‌توانند همزمان از همه طرح‌های تشویقی برنامه‌های اشتغال زا، پرداخت یارانه دستمزد، معافیت و مشوق بیمه‌ای برای متقاضیان کار ثبت نامی در سامانه‌های مربوط استفاده کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر کاهش هزینه‌های به‌کارگیری نیروی کار جدید برای کارفرما به منظور پایداری تولید و اشتغال، افزایش فرصت اشتغال بویژه برای دانش آموختگان دانشگاهی در بازار کار، و حمایت از ارتقای تولید داخلی و بنگاه‌های تعاونی و خصوصی آسیب دیده از پدیده شیوع کرونا را از هدف‌های طرح یارانه دستمزد عنوان کرد.

وی ادامه داد: جامعه هدف این طرح بنگاه‌های بخش تعاونی و خصوصی و جویندگان کار با تحصیلات حداقل دیپلم با اولویت دانش آموختگان دانشگاهی هستند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر