جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۹۶۷۴۸
شنبه ۲۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۷:۲۹

فکرشهر: رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دیلم استان بوشهرگفت: نویسندگان، شاعران و صاحبان قلم در نشست‌های ادبی به مطالعه و ترویج اشعار استاد شهریار نگاه ویژه‌ای داشته باشند و نقش خود را بخوبی ایفا کنند.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، زهره محنایی روز شنبه در نشست با مسئول انجمن شعر و ادب این شهر به مناسبت بزرگداشت روز شعر و ادب فارسی و استاد شهریار، افزود:  اهمیت به مطالعه کتاب در زمینه شاعران بزرگ ایران اسلامی می‌تواند به اطلاعات و سطح آگاهی و بالابردن معلومات آنها در پرورش و یادگیری اشعار نقش بسیار تاثیرگذاری ایفا کند.

وی باقدردانی از راه‌اندازی پویش هنرمندان انجمن شعر و ادب در بزرگداشت استاد سید محمد حسین شهریار که بصورت مجازی برگزار شد، گفت: ۲۷ شهریورماه فرصتی مغتنم برای انتشار و ترویج  اشعار استاد شهریار، پاسداشت زبان و ادبیات فارسی و یاد و خاطره افرادی که در راستای اعتلای فرهنگ و ادب کشور عزیزمان،  تلاش کرده‌اند است.

محنایی ادامه داد: برای آشنایی علاقمندان با آثار ادبی و فاخر و ماندگار ایران بویژه استاد شهریار، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان با همکاری شاعران و صاحبان قلم، در این روز پویش هنری برگزار کرد.

وی افزود: در این پویش هنری، شاعران، نویسندگان و هنرمندان شهرستان دیلم با تهیه کلیپ، شعرخوانی مجازی، انتشار فایل صوتی و دکلمه خوانی، یاد و خاطره استاد شهریار را گرامی داشتند.

مهدی بشیری مسئول انجمن شعر و ادب  دیلم با گرامیداشت ۲۷ اردیبهشت  روز شعر و ادب فارسی  که به نام استاد شهریار نامگذاری  شده است، اظهارداشت:  نامگذاری چنین روزی از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی نقش بسار مهمی در پیوند شعر در زبان فارسی داشته است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دیلم در پایان این نشست، به مناسبت گرامیداشت استاد شهریار چندین جلد کتاب به کتابخانه  انجمن شعر و ادب این شهر اهدا کرد.

شهرستان دیلم در شمال استان بوشهر قرار دارد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر