پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: عبدالکریم گراوند گفت: مسئولان حوزه مدیریت بحران استان بوشهر از هم‌اکنون آمادگی داشته باشند تا از خسارت‌های بارش‌های پاییزی در استان بوشهر پیشگیری کنند...
کد خبر: ۹۶۷۶۹
شنبه ۲۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۵

فکرشهر: عبدالکریم گراوند گفت: مسئولان حوزه مدیریت بحران استان بوشهر از هم‌اکنون آمادگی داشته باشند تا از خسارت‌های بارش‌های پاییزی در استان بوشهر پیشگیری کنند.

به‌گزارش فکرشهر از صداوسیما، استاندار بوشهر در نشست ستاد مدیریت بحران استان بوشهر گفت: هر چند براساس گزارش اداره‌کل هواشناسی در ماه‌های مهر و آبان بارندگی‌ها زیر میانگین پیش‌بینی شده است، اما با توجه به رگباری بودن بارش‌ها باید آمادگی لازم برای پیش‌گیری از هر نوع آبگرفتگی وجود داشته باشد.

عبدالکریم گراوند افزود: بیشتر بارش‌های استان بوشهر به‌ویژه نخستین بارش پاییزی به‌صورت رگباری پیش‌بینی می‌شود و هرچند ممکن است بیش از ۳۰ تا ۴۰ میلی‌متر نباشد اما همین مقدار کم می‌تواند خسارت‌های زیادی را به‌دنبال داشته باشد.

او اضافه کرد: به‌همین دلیل مدیران فریب بارش کم و پایین‌تر از میانگین فصل پاییز را نخورند و اقدام‌های لازم برای پیش‌گیری از هر گونه خسارت احتمالی را انجام دهند.

گراوند افزود: شهرداری‌ها، راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و سایر دستگاه‌های اجرایی با انجام بازدیدهای پی‌درپی و بررسی وضعیت پل‌ها و سایر موارد دیگر اقدام‌های لازم برای پیش‌گیری از وقوع هر حادثه‌ای را انجام دهند.

استاندار بوشهر اضافه کرد: دفتر شهری استانداری مکلف است از شهرداری‌ها بازدید و گزارشی از اقدام‌های پیش‌گیرانه در استان تهیه کنند.

او با اشاره به ضرورت تخلیه پل‌ها تأکیدکرد: اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در مورد آب‌گرفتگی و بسته شدن محور گناوه ـ بوشهر در زمان بارندگی تلاش کند.

استاندار بوشهر همچنین با تأکید بر ضرورت به‌روزرسانی ماشین‌آلات و تجهیزات دستگاه‌های اجرایی گفت: هرگونه ساخت‌وساز و کشاورزی در بستر رودخانه‌ها غیرقانونی است و دستگاه‌های مسئول از جمله آب و فاضلاب، آب منطقه‌ای، راه و شهرسازی و راهداری و حمل و نقل جاده‌ای باید پیگیری لازم در این زمینه را انجام و دستگاه قضایی نیز همکاری لازم را داشته باشد.

گراوند گفت: همچنین شرکت آب و فاضلاب بررسی لازم را انجام دهد و خطوط آبی که از سد کوثر به سمت جنوب استان بوشهر می‌آید و احتمال آسیب‌دیدگی آنهادر فصل بارندگی می‌رود را بررسی و کارهای ایمن‌سازی را انجام دهند تا در زمان بارندگی با قطعی لوله و شبکه روبه‌رو نشویم.

او افزود: همچنین جمعیت هلال احمر ضمن آماده کردن تیم‌های امدادی خود با بررسی لازم موجودی انبارها را بررسی و نیازهای احتمالی خود را اعلام کنند.

گراوند همچنین با تأکید بر ضرورت و اهمیت هرس درختان برای پیشگیری از بروز آسیب در زمان بارندگی، بر اهمیت استفاده از گیاهان کم‌آب‌بر و زودرشد با همکاری دانشگاه و جهاد دانشگاهی تأکید کرد.

استاندار بوشهر همچنین خواستار برگزاری نشست‌های مدیریت بحران در شهرستان‌ها شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر