سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: مدیرکل هواشناسی استان بوشهر گفت: بیشتر مدل‌های اقلیمی نشان می‌دهد بارش‌های این استان در فصل پاییز امسال به طور چشم‌گیری کمتر از میانگین بلندمدت و به تعبیری پاییزی خشک در انتظار بوشهری‌ها است...
کد خبر: ۹۶۷۹۰
يکشنبه ۲۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۳

فکرشهر: مدیرکل هواشناسی استان بوشهر گفت: بیشتر مدل‌های اقلیمی نشان می‌دهد بارش‌های این استان در فصل پاییز امسال به طور چشم‌گیری کمتر از میانگین بلندمدت و به تعبیری پاییزی خشک در انتظار بوشهری‌ها است.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، فرج الله شکوهی افزود: طبق نقشه پیش بینی‌های فصلی، بارش‌ها در پاییز ۱۴۰۰ کمتر از نرمال ارزیابی می‌شود، طوریکه میانگین بارش بلندمدت استان بوشهر در پاییز یا همان رقم نرمال ۱۰۰ میلی‌متر است که پیش‌بینی می‌شود در پاییز سال‌جاری شاهد کاهش ۴۰ تا ۵۰ درصدی بارندگی باشیم.

وی بیان کرد: بر این اساس در سال زراعی ۱۴۰۰ - ۱۴۰۱ میزان بارش در مناطق جنوبی به طور تقریبی نرمال و در مناطق شمالی نیز زیر نرمال پیش‌بینی شده است. 

شکوهی اظهار کرد: در سال زراعی جاری که روزهای پایانی آن را پشت سر می‌گذاریم، میانگین بارش استان  بوشهر ۱۶۰.۳ میلی‌متر بود که نسبت به بارندگی‌های سال گذشته ۵۳.۸ درصد کاهش و نسبت به آمار بلندمدت ۸۳ میلی‌متر معادل ۳۴.۲ درصد کاهش داشته است.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر اضافه کرد: مقایسه سال زارعی جاری با سال زراعی ۹۸- ۹۹ بیانگر آمار تلخ تری است و شاهد کاهش ۵۴ درصدی بارش در این استان هستیم.

وی ادامه داد: در سال زراعی ۹۹- ۱۴۰۰ شهرستان دیلم با ۳۰۱.۷ میلی‌متر بیشترین بارندگی و عسلویه با ۴۳.۲ میلی‌مترکمترین میزان بارندگی را داشت و بیشترین افت بارشی استان بوشهر در شهرستان جم با ۸۳.۱ درصد به ثبت رسیده است.

شکوهی اضافه کرد: برهمین اساس با توجه به اینکه گزارش دقیق‌تر از شرایط بارش پاییزی که برای کشاورزان مهم و مبنای برنامه کشت آنها است و برآوردها دقیق‌تر است، در هفته اول مهرماه که ابتدای سال زراعی است اطلاع رسانی می‌شود.

وی یادآور شد: به دلیل موقعیت جغرافیایی استان بوشهر بیشتر بارش‌ها در این استان به صورت رگباری و همراه با خسارت بالا است که باید تدابیر لازم در این زمینه صورت گیرد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر