جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
کد خبر: ۹۶۷۹۷
يکشنبه ۲۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۹

فکرشهر: یک شبکه عربی خبر داد شیخ‌نشین امارات کلیه اطلاعات مربوط به ۹.۴۰۵.۸۴۰ نفر از اتباع خارجی مقیم این شیخ‌نشین را به همراه نامه‌ای رسمی به امضاء حمد مطر الشامسی، مدیر بخش امور دیپلماتیک به رژیم صهیونیستی تحویل داده است.

به گزارش فکرشهر، در ادامه سرمقاله روزنامه جمهوری اسلامی آمده است: «در این نامه آمده: پیرو نامه‌ها و توافق‌نامه سابق درباره همکاری مشترک برای تأمین امنیت نمایشگاه بین‌المللی اکسپو ۲۰۲۰ (که قرار است در ماه اکتبر ۲۰۲۱ (مهرماه ۱۴۰۰) در امارات برگزار شود) این اطلاعات فرستاده شده است. اطلاعات داده‌شده شامل اسم، عکس، تابعیت، کپی گذرنامه، شماره تلفن و نیز مکان اقامت افراد مذکور است.

بر اساس گزارش شبکه «مجهر الجزیره» اطلاعات داده‌شده به رژیم صهیونیستی بسیار محرمانه است و حمد مطر الشامسی این نکته را در نامه خود مورد تأکید قرار داده است. تأکید این مدیر سیاسی اماراتی بر محرمانه‌بودن اطلاعات داده‌شده، برخورداری این موضوع از امنیتی‌بودن را نشان می‌دهد؛ همان چیزی که رژیم صهیونیستی با بهانه‌های مختلف درصدد رسیدن به آن است.

تردیدی نیست که اصل عادی‌سازی رابطه با امارات، بحرین و تعدادی دیگر از کشورهای عربی برای رژیم صهیونیستی وسیله‌ای برای دست‌یابی به اهداف اطلاعاتی - امنیتی گسترده مرتبط با منطقه بوده و اقداماتی از قبیل برگزاری نمایشگاه و سایر فعالیت‌های این رژیم در امارات و سایر کشورهای اسلامی نیز ابزارهایی برای تحقق این اهداف هستند. از حدود سه سال قبل که توافق صهیونیست‌ها با شیوخ امارات برای ایجاد کنیسه در این شیخ‌نشین و مراکزی تحت عناوینی از قبیل فرهنگ، هنر، تجارت و مبادلات بین‌المللی آشکار شد، همواره هشدار دادیم که رژیم صهیونیستی برای منطقه خلیج فارس و اختصاصاً جمهوری اسلامی ایران برنامه ویژه اطلاعاتی - امنیتی دارد. اتفاقاتی هم که در سال‌های اخیر در ایران افتادند و رد پای صهیونیست‌ها در آنها مشاهده شد، آن هشدارها را تأیید کردند.

نزدیک‌شدن عوامل اطلاعاتی رژیم صهیونیستی به ایران، برای آنها یک امتیاز بزرگ است که می‌تواند به این رژیم برای اجرایی‌کردن توطئه‌هایش در ایران کمک کند. کمک‌های مالی شیوخ امارات به رژیم صهیونیستی، ارسال محموله‌های بزرگ سوخت به بنادر فلسطین اشغالی، لغوکردن روادید میان امارات و رژیم صهیونیستی، هجوم تجار و لشکر فساد فرهنگی صهیونیست‌ها به امارات که روشن است اهداف ویژه‌ای را دنبال می‌کنند، همگی با اهداف اطلاعاتی - امنیتی صورت گرفته و می‌گیرند. هدف اول و مهم این تلاش‌ها ضربه‌زدن به ایران است؛ کمااین‌که سران رژیم صهیونیستی از آشکارساختن این نیات شوم خود ابائی ندارند.

آن چه باید مورد تأکید باشد، هوشیاری دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی جمهوری اسلامی ایران در برابر توطئه مشترک امارات و رژیم صهیونیستی علیه امنیت منطقه است. تحویل‌دادن اطلاعات اتباع خارجی مقیم امارات به رژیم صهیونیستی، علاوه بر این که تضییع حقوق خود اتباع خارجی است، اقدامی علیه کشورهای منطقه نیز هست. به همین دلیل از یک طرف باید مسئولین اماراتی مورد بازخواست قرار گیرند که به چه حقی اطلاعات محرمانه افرادی که در این شیخ‌نشین مقیم هستند و این اقامت، حقوقی را برای آنها به وجود آورده است، به رژیم اشغالگر، جنایتکار و خائن صهیونیستی داده‌اند. از طرف دیگر جمهوری اسلامی ایران باید برای تأمین امنیت خود و جلوگیری از نفوذی که رژیم صهیونیستی می‌تواند به کمک امارات در منطقه به‌ویژه ایران ایجاد کند، شیوخ امارات را تحت فشار قرار دهد. روند ایجاد تسهیلات برای صهیونیست‌ها و برخوردارساختن آنها از امکانات توسط امارات باید متوقف شود. این خواسته ملت‌های منطقه و مردم خود امارات است و شیوخ امارات باید در برابر این خواسته و توطئه‌هایی که صهیونیست‌ها در منطقه به اجرا می‌گذارند، پاسخگو باشند.»

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر