شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
مدیرعامل شرکت توزیع برق بوشهر:
فکرشهر: مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر گفت: کاهش ساعت کاری دستگاه‌های اجرایی و اداری در تابستان جاری باعث صرفه جویی ۴۰ مگاواتی در مصرف برق در این استان شد...
کد خبر: ۹۶۸۰۳
يکشنبه ۲۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۶

فکرشهر: مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر گفت: کاهش ساعت کاری دستگاه‌های اجرایی و اداری در تابستان جاری باعث صرفه جویی ۴۰ مگاواتی در مصرف برق در این استان شد.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، غلامرضا حشمتی افزود: همچنین با همکاری حوزه صنایع، کشاورزی و شیلات در مصرف برق میزان مدیریت روزانه مصرف برق به طور میانگین ۱۰۰ مگاوات در تابستان بود.

وی بیان کرد: همچنین در حوزه تامین برق نیز پی‌گیری‌های انجام شده منجر به استفاده از ظرفیت مازاد برق در جنوب این استان استفاده و متناسب با آن از سهمیه خاموشی‌ها کاشته شد 

حشمتی اضافه کرد: پی‌گیری معاونت عمرانی استاندار بوشهر و دستگاه‌های نظارتی منجر به این شد که بیش از ۱۵۰ مگاوات همراهی صنایع نفتی جنوب این استان  محقق و مازاد بر نیاز به شبکه تزریق شود و این اقدام به موقع صنایع باعث شد این استان کمترین خاموشی را در تابستان تجربه کند.

وی تاکید کرد: انجام به موقع این تصمیم‌ها و اقدام‌ها در کنار مدیریت مصرف برق از سوی مردم باعث شد به غیر از چند روز، در طول تابستان در استان بوشهر مشکل چندانی در زمینه تامین برق نداشته باشیم و تابستان گرم و را با کمترین خاموشی پشت سر بگذاریم.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان بوشهر گفت: با توجه به درپیش بودن پائیز و همزمان با آغاز بادهای موسمی نیاز است با انجام یک سری کارهای پیشگیرانه از بروز حوادث و  خسارتی  که منجر به قطعی برق می شود، پیش‌گیری کرد. 

حشمتی همچنین با اشاره به برخی درختان درگیر در شبکه برق ادامه داد: این درختان خسارت‌های زیادی به شبکه برق استان بوشهر وارد می‌کنند که نیاز است در این زمینه با همکاری شهرداری اقداماتی انجام شود.

وی یادآور شد: در زمان حاضر هشت هزار درخت درگیر در شبکه برق رسانی شناسایی شده که یکهزار و ۵۰۰ مورد از آنها در شرایط بحرانی قرار دارند و در راستای پیش‌گیری از بروز خسارت باید هر چه سریع‌تر هرس شوند.

حشمتی اظهار کرد: با توجه به آسیبی که این درختان به شبکه برق رسانی استان بوشهر وارد می‌کنند و هزینه‌ای که برای هرس درختان انجام می‌شود می‌توان از درختان کم رشد و کم ارتفاع و همچنین برخی گونه‌های کم آب بر با توجه به خشکسالی‌های پی در پی استفاده کرد.

بر ضرورت جایگزین کردن درختان سریع الرشد با درختان کم رشد و کم ارتفاع تاکید کرد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر