سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۹۶۹۳۹
سه‌شنبه ۳۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۵

فکرشهر: معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: یکی از شرط‌های مهم آموزش حضوری مدرسه‌های کم جمعیت روستایی و عشایری این استان گرفتن تائیدیه ناظران آموزش و پرورش و دانشگاه علوم پزشکی بوشهر است.

به گزارش فکرشهر، اسد حصیری روز سه‌شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: تنها در صورت تائید شرایط بهداشتی مدرسه از طرف ناظران آموزش و پرورش و دانشگاه علوم پزشکی بوشهر  امکان فعالیت حضوری آموزشگاه ها فراهم می‌شود.

وی ادامه داد:  ایجاد ادبیات مشترک در زمینه رعایت اصول بهداشتی در بین همکاران فرهنگی یکی از برنامه های اجرا شده استان بوشهر در راسنای بازگشایی مدارس است که این امر نیز با ارسال دستورالعمل‌های بهداشتی به مدارس انجام گرفته است.

حصیری اظهار کرد: در زمان حاضر ۵۲ درصد مدرسه‌های استان بوشهر زیر ۱۰۰ نفر و ۲۸ درصد مدارس بویژه در مناطق روستایی و عشایری زیر ۵۰ نفر جمعیت دارند که براساس سناریوهای تعریف شده وزارت آموزش و پروش امکان بازگشایی این مدارس وجود دارد.

حصیری ادامه داد: همچنین پایه‌های اول و دوم مدرسه‌های ابتدایی با جمعیت ۵۰ تا ۱۰۰ نفر نیز در صورت تایید و مجوز ستاد ملی کرونا و وزارت آموزش و پرورش می‌توانند با رعایت فاصله اجتماعی و شیفت بندی و تغییر ساعت آموزش این دانش آموزان به صورت حضوری انجام و مابقی نیز بنا به شرایط و دستورالعمل‌ها و چنانچه جامعه به سطح قابل قبولی از ایمنی برسد تا آبان ماه تعیین تکلیف می‌شوند.

وی در باره واکسیناسیون کرونا گفت: در راستای تامین سلامت فرهنگیان این استان تاکنون ۹۹ درصد آنها نوبت اول و ۷۰ درصد نیز هر ۲ نوبت واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر افزود: با توجه به به سیاست بازگشایی اقتضایی و تدریجی مدرسه‌ها در سال تحصیلی جاری تلاش می‌شود تا بازگشایی مدرسه‌ها همه ۱۵ هزار نفر جامعه فرهنگی این استان به صورت کامل واکسینه شوند.

وی در باره واکسیناسیون دانش آموزان بیان کرد: در زمان حاضر مجوز ثبت نام برای دانش آموزان پایه دوازدهم صادر شده اما هنوز هیچ تزریقی در استان بوشهر برای این جمعیت انجام نشده است.

حصیری در مورد بهداشت مداری اظهارداشت: براساس بخش‌نامه، کمیته سلامت مدارس با حضور مراقبان سلامت، مدیر مدرسه، معلمان مرتبط و اولیا در مدرسه‌های استان تشکیل و وضعیت بهداشتی مدرسه‌ها ارزیابی شده است.

۹۹ درصد فرهنگیان بوشهر واکسن کرونا دریافت کردند

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر یادآور شد: در کنار ضرورت داشتن تهویه برای کلاس‌های درس براساس دستورالعمل اجرایی برای هر دانش آموز فضای فیزیکی برای رعایت فاصله اجتماعی می بایست مساحتی برابر  ۲متر و ۲۵ سانتی متر  باشد که باید این اصل رعایت و اجرا شود.

وی تاکید کرد: همچنین خانواده ها نیز باید متعهدانه این همکاری را با آموزش و پرورش داشته باشند و در صورتی‌که فرزند آنها دارای علائم بیماری بود بلافاصله اولیای مدرسه را در جریان قرار دهند و از فرستادن آنها به مدرسه خودداری کنند.

حصیری گفت: همچنین مدیر و مراقب سلامت نیز از طریق سامانه بهداشتی تعریف شده به شکل روزانه گزارش‌های بهداشتی مدارس استان را به آموزش و پرورش اطلاع می‌دهد.

وی با تاکید بر ضرورت آموزش دانش آموزان در زمینه دست ندادن و روبوسی نکردن با هم‌دیگر افزود: در زمینه تامین بهداشت محیط مدرسه نیز براساس دستورالعمل تمام بوفه‌ها و آب خوری‌ها بسته است.

معاون تربیت بدنی و سلامت دانش آموزان استان بوشهر گفت: آموزش مجازی در بهترین حالت تنها بیش از ۵۰ درصد کیفیت کلاس‌های حضوری را ندارد و هیچ آموزشی نمی تواند جایگزین آموزش حقیقی و در فضای مدرسه شود.

وی تاکید کرد: اولیا باید بدانند هدف از مدرسه تنها حضور در مدرسه و بحث یادگیری نیست بلکه مدرسه محیطی اجتماعی است که کودکان و نوجوانان در آن محیط تعامل اجتماعی را یاد می‌گیرند.

حصیری ادامه داد: بخشی از اعتماد به نفس، رشد شخصیتی و چگونه زندگی کردن را افراد در مدرسه یاد می‌گیرند.

وی گفت: امسال چهار میلیارد ریال اعتبار در حوزه تربیت بدنی برای تامین وسایل و لوازم ورزشی مدرسه‌ها تخصیص یافت که اقلام مورد نیاز تامین و توزیع شده است.

حصیری افزود: همچنین در کنار این کمک‌ها امسال نمایندگی صندوق کودکان ملل متحد (یونیسف) در جمهوری اسلامی ایران به ارزش ۳۲  میلیارد ریال وسایل و لوازم بهداشتی برای مدارس استان بوشهر تهیه کرد که این اقلام در بین ۱۶۱ مدرسه در ۱۸ منطقه این استان توزیع شده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر