جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۹۶۹۹۱
سه‌شنبه ۳۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۴

فکرشهر: مدیر حراست شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر از شناسایی دو هزار و ۵۰۰ دستگاه رمز ارز غیر مجاز در استان خبر داد.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، هاشم زیرک گفت: بر اساس یک مطالعه جامع که در شرکت توانیر تحت عنوان فراتر از بحران خاموشی انجام شده است مشخص شده رکورد بی سابقه ۲۰ درصدی رشد مصرف برق در سال جاری با هیچ کدام از اصول برنامه ریزی و طراحی شبکه‌های برق سازگار نبوده است و این میزان رشد حداکثر در طول پنج سال قابل تصور بوده است.

وی عوامل افزایش این رشد را افزایش زودهنگام و شدید دمای هوا، در مدار قرار گرفتن زود هنگام سیستم‌های سرمایشی، راه‌اندازی زودهنگام چاه‌های کشاورزی به دلیل کاهش بارش‌ها و استفاده فزاینده از ماینر‌ها و تجهیزات استخراج رمز ارز عنوان کرده است.

زیرک اضافه کرد: تاکنون این شرکت با همکاری نهاد‌های نظامی انتظامی و مراجع قضایی نسبت به کشف ۲۵۰۰ دستگاه ماینر غیر مجاز اقدام نموده که مصرف این تعداد ماینر کشف شده معادل ۷ و نیم مگا وات برق است.

وی افزود: پیش بینی‌ها حکایت از وجود بیش از ۱۰ هزار دستگاه ماینر غیرمجاز در سطح استان دارد که فعالیت آن‌ها مصرف ۲۰ مگاواتی از شبکه برق استان به همراه دارد.

زیرک گفت: این شرکت با همکاری و همیاری ادارات مسئول از جمله سازمان صنعت معدن و تجارت استان تعداد ۳ مجوز ۳۰۰ کیلوواتی معادل ۹۰۰ کیلو وات را طی فرآیند‌های قانونی برای فعالیت مراکز استخراج رمز ارز واگذار نموده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر