جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۹۷۰۴۱
چهارشنبه ۳۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۷:۴۴

فکرشهر: رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دشتی استان بوشهر گفت: سید محمد باقری هنرمند خانه فرهنگ و هنر شهید جعفری روستای چاوشی از توابع این شهرستان به مناسبت گرامیداشت روز شعر و ادب فارسی فرازهایی از دعای کمیل را کتابت کرد.

به گزارش فکرشهر، حمید زارعی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این هنرمند با استفاده از هنر خوش‌نویسی در مدت ۲ روز فرازهایی از دعای کمیل را به خط فارسی به رشته تحریر درآورد.

وی بیان کرد: آمیخته شدن هنر با آیه‌های قرآنی، احادیث و دعاها به زیبایی آن می افزاید و علاوه بر گسترش علوم قرآنی در قالب هنر، باعث ماندگاری آن اثر نیز می‌شود. 

زارعی افزود: خوش‌نویسی هنری فردی است که عشق و علاقه نقش مهمی در موفقیت این رشته دارد و این مهم در اثر تولید شده سید محمد باقری نمایان است.

وی یادآورشد: از دیرباز شهرستان دشتی خاستگاه فرهنگ و هنر بوده و خوش‌نویسی و خط زیبا یکی از هنرهای مردمان این منطقه است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دشتی گفت: خانه فرهنگ و هنر روستای چاوشی از بدو تاسیس توانسته  نقش موثری در شناسایی و شکوفایی استعدادهای فرهنگی و هنری روستا ایفا کند و جای تحسین دارد.

سید محمد باقری بیست‌وپنجم شهریور سال ۱۳۸۸ در روستای چاوشی شهرستان دشتی متولد شد؛ این هنرمند از سال گذشته نزد عبدالمحمد جعفری به آموزش هنر خوشنویسی در خانه فرهنگ و هنر روستا مشغول است.

این هنرمند جوان علاوه بر خوش‌نویسی در  هنرهای موسیقی و نقالی نیز فعالیت دارد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر