شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۹۷۰۴۴
چهارشنبه ۳۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۲

فکرشهر: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: ۱۶۶ هزار متر مربع به مساحت و فضای سخت افزاری حوزه‌های علمیه برادران و خواهران این استان افزوده شده است .

به گزارش فکرشهر از ایرنا، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری روز چهارشنبه در آیین تکریم و معارفه مدیر حوزه علمیه بوشهر افزود: طی سال‌های گذشته طلاب و استادان شایسته‌ای در استان پرورش و به رشد و بالندگی رسیدند و هرجا که طلاب بوشهری رفتند به عنوان طلبه‌های نمونه شناخته شدند.

وی با تاکید بر توسعه سخت افزاری حوزه علمیه بوشهر اظهارداشت: امید است با آمدن دولت جدید و نگاه آیت الله رئیسی به حوزه علمیه، اعتبارات خوبی برای حوزه علمیه دیده شود و این نهاد مورد حمایت قرار گیرد.
صفایی بوشهری افزود: برگزاری کلاس های حضوری طلاب در حوزه علمیه نقش مهمی در تربیت و پرورش آنها دارد که با توجه به شرایط کرونایی پیش آمده در طی یک و سال و نیم گذشته از حضور طلاب در مدارس علمیه استان محروم بودیم.

 وی گفت: طلاب این حوزه باید در تراز مکتب اسلام و اهل بیت باشند و در افق ۱۴۲۰ لازم است ده‌ها مجتهد و مولف در استان داشته باشیم.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر با بیان اینکه حوزه علمیه بوشهر بایستی برای جهان اسلام تولید فکر کند افزود: این طلیعه در حال حاضر دیده می شود.

وی گفت: در جاهایی که خانه عالم وجود ندارد اقدام به احداث خانه عالم شود و مساجد و روستاهای استان نباید خالی از روحانی باشد؛ همچنین گروه های جهادی فرهنگی به این مناطق محروم اعزام و کار فعالیت تبلیغی فرهنگی خود را انجام دهند.

صفایی بوشهری با بیان اینکه حوزه علمیه باید تحصیل آن منجر به تولید علم و معارف اسلامی و تبلیغ شود، گفت: دیگر رسالت حوزه علمیه دفاع و حمایت از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

وی برتوجه به معیشت طلاب تاکید کرد و گفت: در این راستا مجتمع مسکونی حوزوی طلاب لازم است ساخته شود و طلاب به صورت موقت در آن اسکان پیدا کنند، همچنین بایستی مجتمع های دیگری احداث و با اعطای شرایط خاص، طلاب صاحب مسکن شوند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر در ادامه از تلاش ها و زحمات حجت الاسلام علی آذرشب در طول فعالیت دو ساله خود به عنوان مدیر مدرسه علمیه امام خمینی(ره)  تقدیر کرد و گفت: وی با تلاش و کوشش شبانه روزی در رشد این مدرسه و طلاب آن بسیار زحمت کشید.

آیت الله صفایی بوشهری همچنین از حجت الاسلام محمد عوض پور نیز به جهت پذیرش مدیریت مدرسه علمیه امام خمینی(ره)  تقدیر کرد.

در پایان این مراسم حکم حجت الاسلام عوض پور به عنوان مدیر جدید مدرسه علمیه امام خمینی (ره) بوشهر و لوح تقدیر از تلاش ها و زحمات دو ساله حجت‌الاسلام آذرشب مدیر سابق این مدرسه به دست آیت الله صفایی بوشهری به ایشان اهدا شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر