پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس با اشاره به مصوب شدن اجرا طرح‌های پتروشیمی گناوه و دشتستان گفت: باید هر چه سریعتر در اجرایی شدن این طرح‌ها تصمیم‌گیری و اقدام شود...
کد خبر: ۹۷۰۵۶
چهارشنبه ۳۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۶

فکرشهر: نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس با اشاره به مصوب شدن اجرا طرح‌های پتروشیمی گناوه و دشتستان گفت: باید هر چه سریعتر در اجرایی شدن این طرح‌ها تصمیم‌گیری و اقدام شود.

به گزارش فکرشهر از تسنیم، عبدالکریم جمیری شامگاه چهارشنبه در نشست بررسی روند اجرا طرح‌های حوزه صنعت نفت با اشاره به اینکه متأسفانه تاکنون نفت به مسئولیت اجتماعی خود متناسب با محرومیت‌ها و ظرفیتی که استان بوشهر دارد عمل نکرده است اظهار داشت: در دیدار با وزیر محترم نفت دورنمایی از محرومیت‌ها و مظلومیت‌های استان بوشهر در حوزه‌های مختلف بهداشتی درمانی، آموزش و اشتغال نیروهای بومی ارائه شد.

وی با اشاره به اینکه استان بوشهر در حوزه صنایع نفت، گاز و پتروشیمی از ظرفیت‌های مهمی برخوردار است تصریح کرد: با همه قابلیت که استان بوشهر در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی دارد متأسفانه در حوزه مدیریت سهمی ندارد.

نماینده بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی، نیروهای توانمند، با تجربه و متخصص استان در عرصه صنعت نفت را برشمرد و خاطر نشان کرد: با توجه به توان مدیریتی بالا بوشهری‌ها از ظرفیت آنها استفاده نمی‌شود، توقع است که بوشهری‌ها جایگاهی درخور شأن پایتخت انرژی ایران در سطح وزارت نفت و شرکت‌های تابعه داشته باشند.

جمیری باتأکید بر انتقال دفاتر مرکزی شرکت‌های بزرگ نفتی و گازی مستقر در استان بوشهر به استان افزود: حساب‌های بانکی این شرکت‌ها برای افزایش بهره‌وری و ارتقا کیفیت منابع انسانی و کاهش هزینه‌های سنگین مالی به بانک‌های استان واگذار شود.

وی از مصوب شدن اجرا طرح‌های پتروشیمی گناوه و دشتستان خبر داد و بیان کرد: عملیات اجرایی این طرح‌ها تاکنون به تعویق افتاده است، با توجه به تخصیص خوراک الفین از پتروشیمی خارگ برای الفین پانزدهم باید هر چه سریعتر در این خصوص تصمیم‌گیری و اقدام شود.

نماینده بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه جزیره خارگ سال‌ها است که میزبان صنایع نفت است افزود: با وجود این ظرفیت هنوز جزیره خارگ از امکانات اولیه بهداشتی و درمانی محروم است.

جمیری با اشاره به مشکل تردد ساکنان این جزیره گفت: وضعیت آب و برق و فاضلاب خارگ بحرانی است، نفت وظیفه دارد بدون منت مشکلات مردم این جزیره که سال‌ها به آنها بی‌مهری می‌شود حل کند.

وی باتأکید بر توجه صنعت نفت به اشتغال نیروهای بومی در جزیره خارگ بیان کرد: باید به موضوع اشتغال ساکنان جزیره خارگ توجه ویژه شود، شایسته نیست که برای ساده‌ترین مشاغل از بیرون جزیره نیرو جذب شود.

نماینده بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی جایگاه زیرساختی بهداشت و درمان استان بوشهر را نامطلوب دانست و افزود: استان بوشهر در حوزه بهداشت و درمان از آخرین استان‌های کشور است، شرکت‌های زیرمجموعه وزارت نفت و پتروشیمی‌های منطقه باید به‌صورت جدی در این حوزه ورود کنند.

جمیری توجه به ورزش همگانی را یک ضرورت دانست و تأکید کرد: 43 هیئت ورزشی در استان وجود دارد که برای ساده‌ترین امکانات مانند تأمین بلیط هواپیما ورزشکاران دچار مشکل هستند.

وی با اشاره به اینکه در سطح حوزه انتخابیه بوشهر، گناوه و دیلم از 12 تا 18 درصد بیکاری وجود دارد تصریح کرد: شرکت‌های نفتی به مصوبه حداقل 50 درصد اشتغال نیروهای بومی تاکنون عمل نکرده‌اند هر چند گاهی به 30 درصد رسیده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر