جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۹۷۰۷۷
پنجشنبه ۰۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۸

فکرشهر: نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی گفت: اهالی فرهنگ و هنر رسالت بسیار سنگینی دارند زیرا در جامعه از آنها به عنوان الگو استفاده می شود به همین دلیل سرمایه ارزشی جامعه هستند.

به گزارش فکرشهر، غلامحسین کرمی روز پنجشنبه در نشست با اصحاب فرهنگ و هنر شهرستان دشتی بیان کرد: فرهنگ مجموعه ای از ارزش ها و هنجارها است که لزوم زندگی اجتماعی است و در بین مردم دشتی قابل مشاهده است.

وی با اشاره به اینکه اصحاب فرهنگ و هنر سرمایه ارزشی جامعه هستند، افزود: فرهنگ و هنر حوزه‌ی مهم کشور است که باید با نگاه ویژه زمینه گسترش آن را در جامعه ایجاد کرد.

وی ادامه داد: شهرستان دشتی نگین فرهنگی جنوب کشور است که این عنوان به وجود عالمان، فرهیختگان و هنرمندان توانا شکل گرفته شده است.

کرمی اظهار کرد: فرهنگ شهرستان دشتی در عرصه ملی و حتی بین المللی نمونه است که باید این مهم را حفظ، و به نسل های آینده به عنوان یک میراث انتقال داد.

وی تصریح کرد: ظرفیت های بسیار خوبی در حوزه فرهنگ و هنر دشتی وجود دارد که ما آماده معرفی و ارائه آنها در قالب نمایشگاه در پایتخت کشور و استان‌های دیگر هستیم.

کرمی گفت: تلاش های زیادی در دوره های قبل صورت گرفته اما جوابگوی هنرمندان، فعالان فرهنگی و هنری و عموم مردم جامعه در حوزه فرهنگ و هنر نبوده است.

وی ادامه داد: برای نخستین بار اعتبار شهرستان نسبت به سال گذشته ۲ برابر شده که باید با اقدامات به موقع و تخصیص کامل پیشرفت و توسعه در تمام حوزه ها بویژه فرهنگ و هنر اتفاق بیافتد.

کرمی ضمن تبریک آغاز هفته دفاع مقدس، بیان کرد: ترویج فرهنگ دفاع مقدس به نسل های آینده ضروری است و باید با استفاده از حوزه فرهنگ و هنر روحیه انقلابی و جهادی آن را انجام داد.

نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: هر شش ماه یکبار یک نشست با اصحاب فرهنگ و هنر حوزه خود برگزار خواهیم کرد تا علاوه بر مرور مطالبات نشست قبل، برنامه پیشنهادی برای رشد و ارتقای این حوزه بیان شود.

کرمی  گفت: فرهنگ، هنر و رسانه حوزه مادر بخش های دیگر جامعه است که حمایت از اهالی آن در اولویت قرار دارد.

وی با بیان اینکه هنرمندان دارای روح لطیف وظریف هستند، افزود: این قشر همانند لطافت روح خود، در تولید آثار نیز ظرافت و دقت را سرلوحه قرار می دهند تا بهترین اثر را به مخاطب ارائه کنند.

کرمی اظهار کرد: هنرمندان و فعالان حوزه های مختلف فرهنگ و هنر تنها قشر جامعه هستند که می توانند با اجرای طرح های متنوع رشد و توسعه جامعه را رقم بزنند.

نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: تقدیر کوچک ترین اقدام در برابر تلاش و زحمات هنرمندان است که هدف اصلی آنها در تولید آثار ایجاد نشاط اجتماعی است.

در این نشست  از سید کریم موسوی، ابراهیم ابراهیمی، غلامرضا زائری، حمید ذاکری، مهدی عالی پور، غلامعلی زارعی، غلامعلی جمالی حاجیانی، مرتضی مقاتلی، عبدالرسول قاسمی، فرشته گزدرازی، انسیه عاشوری، سمیه غریبی، فاطمه نوایی لقب، فرخ بانو رزمی، پریزاد مرادی، ریحانه فیروزی، سیده زینب باقری، زینب حیدری پور و افسانه درمنده از هنرمندان شهرستان دشتی با اهدای لوح سپاس و هدایا تقدیر شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر