شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۹۷۰۸۲
پنجشنبه ۰۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۳

فکرشهر: معاون سیاسی سپاه استان بوشهر با تاکید بر لزوم ارائه روایت صحیح و متقن حماسه‌های دوران دفاع مقدس گفت: راهزنان تاریخی برای تحریف دفاع مقدس در یک جبهه منسجم شده‌اند.

به گزارش فکرشهر، محمد رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در کنار تحریم باید از تحریف به عنوان یکی دیگر از شیوه‌های مواجهه دشمن با انقلاب اسلامی یاد کرد.

وی اضافه کرد: در این شیوه دشمن می‌کوشد با روی آوردن بر تحریف واقعیت‌های مختلف در رابطه با انقلاب اسلامی، در جنگ اراده‌ها ملت ایران را دچار یاس و ناامیدی کرده و آنها را با ایجاد محاسبات غلط به تسلیم و شکست بکشاند.

معاون سیاسی سپاه استان بوشهر بیان کرد: در این زمینه دشمن تلاش می‌کند با بیان روایت وارونه از نقاط قوت انقلاب اسلامی، آن را از درون خالی و بی‌ارزش سازد و در مواجهه با دفاع مقدس سعی کرده است از این شیوه استفاده کند.

وی تصریح کرد: در نقطه مقابل بایستی با بیان دقیق و مستند وقایع دفاع مقدس ملت ایران توسط راویان و حماسه سازان این دوران طلایی و انتقال صحیح به نسل جوان، نقشه دشمنان ملت ایران را خنثی کنیم.

رضایی ادامه داد: انقلاب‌های الهی همیشه با خطر جریان تحریف مواجه بوده‌اند که باید گفت وقایع روز عاشورا و شهادت اباعبدالله الحسین (ع) و یارانش نتیجه سال‌ها تلاش جریان تحریف برای انحراف دین پیامبر عظیم الشان اسلام بوده است.

وی خاطرنشان کرد: در بررسی اهداف دشمن برای تحریف دفاع مقدس بایستی به چند موضوع از جمله تخریب شخصیت بی نظیر حضرت امام (ره) و مدیریت ایشان در دوران دفاع مقدس، اعتبار زدایی از توان دفاعی کشور خصوصاً کم اهمیت جلوه دادن هشت سال دفاع مقدس ملت عاشورایی ایران در مقابل تمام قدرت استکباری عالم، ایجاد فاصله بین نسل دوم انقلاب با حماسه سازان دوران دفاع مقدس، از بین بردن تجربه‌های بزرگ ملت ایران در دوران دفاع مقدس در عبور از شرایط تحریمی سخت آن دوران، جلوگیری از ایجاد الگوهای موفق قهرمانان دفاع مقدس در ذهن نسل جوان و.... اشاره کرد.

لزوم روایت صحیح حماسه‌های دفاع مقدس

معاون سیاسی سپاه استان بوشهر افزود: در مقابله با این راهزنان تاریخی که برای تحریف دفاع مقدس در یک جبهه منسجم شده‌اند باید با ارائه روایت صحیح و متقن به همراه اسناد و مدارک، آن هم به صورت اقناعی و باورپذیر به مردم به صورت مستمر باید صورت پذیرد و اگر این کار به صورت دقیق و باور پذیر و به صورت مستمر دنبال شود. هرگز جریان تحریف موفق به تحریف آن دوران طلایی انقلاب اسلامی نخواهد شد.

وی تاکید کرد: در چهارچوب تبیین دفاع مقدس به برخی سوالات و شبهات بایستی دقیق جواب داده شود که طراحان و برنامه ریزان پشت صحنه آغاز جنگ تحمیلی چه کسانی بودند؟ شرایط داخلی و بین المللی در آن زمان چگونه بود؟ عوامل اصلی دفاع غیرتمندانه و عاشورایی ملت ایران در برابر تمام قدرت جهان چه بود؟ نقش مدعیان امروز دفاع از حقوق بشر در تجهیز دولت بعثی صدام به سلاح‌های کشتار جمعی چگونه بود؟ نقش جوانان در چنگ تحمیلی و مدیریت و فرماندهی در آن شرایط سخت، حساس و بحرانی چگونه با موفقیت طی شد؟ نقش اعتماد به جوانان چه تأثیری در پیروزی‌های ملت ایران در عملیات‌های متعدد داشت؟ جریان نفوذ و تحریف در آن ایام چگونه به دنبال تضعیف روحیه ملت ایران در جنگ بودند؟ چرا انقلاب اسلامی پیروز جنگ شد و تأثیر تجربه‌های جنگ در عبور از شرایط تحریمی امروز چگونه باید حاصل شود و ده‌ها سوال دیگری که بایستی به خوبی آنها را تبیین کرد تا فرصت از جریان تحریف برای وارونه نشان دادن ارزش‌ها، افتخارات، رشادت‌ها و پیروزی‌های در دفاع مقدس گرفته شود.

رضایی گفت: تجربه‌های دفاع مقدس همچون گنجی است که به خوبی باید از آن حفاظت و حراست کرد و تا این گنجینه در اعماق دل ملت ایران می‌درخشد نقشه دشمنان داخلی و خارجی راه به جایی نخواهد برد؛ زیرا ملت بزرگ ما همان طور که در جنگ مردانگی، ایثار، ایمان، ولایت پذیری و شهامت خود را نشان دادند امروز نیز در جنگ اراده‌ها با توسل به حضرت حق و استفاده از تجربه‌های به دست آمده، پیروز قطعی این نبرد خواهند بود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر