سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
جستجو
آخرین اخبار علم و فناوری
کد خبر: ۹۷۱۲۴
پنجشنبه ۰۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۵

فکرشهر: گیاهان آینده در چند طبقه شامل گیاهان انرژی‌زا، پروتئینی، معدنی و فیبری، غذایی آلکالینی، دارویی، آروماتیک و آنتی‌اکسیدانی، صنعتی و در نهایت گیاهان ژنتیک تقسیم‌بندی می‌شوند. 

به گزارش فکرشهر از ایسنا، تک کشت‌بودن و کاهش سطح زیر کشت باعث شده که سبد غذایی انسان درحال کوچک‌تر شدن باشد. مصرف ترکیبات ارگانیگ، روندی کاهشی داشته و این مسئله، انسان را در مقابل تنش‌ها حساس کرده است.

محصولات باغی آینده شامل سبزیجات، میوه‌ها، محصولات زراعی، گیاهان زینتی، ادویه‌ای، دارویی و آروماتیک، موجب توسعه سبد غذایی شده و همگام با نیازهای درحال گسترش بشر و هماهنگ با پدیده‌های تغییر اقلیم، مهاجرت انسان، افزایش شهرنشینی و محدودیت منابع کافی، استفاده از این منابع را افزایش خواهند داد.

به گزارش روابط عمومی پژوهشکده گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی، گیاهان آینده در چند طبقه شامل گیاهان انرژی‌زا، پروتئینی، معدنی و فیبری، غذایی آلکالینی، دارویی، آروماتیک و آنتی‌اکسیدانی، صنعتی و در نهایت گیاهان ژنتیک تقسیم‌بندی می‌شوند. 

از جمله گیاهان آینده می‌توان به تاج خروس دانه‌ای، کلیر، رامبوتان، نعنای تند، لوبیای سودانی، نانی، گلسنگ‌ها، لونگان (چشم اژدها) و چایوت اشاره کرد. یکی از مهم‌ترین گیاهان آینده، چایوت است که به تدریج به عنوان یک محصول غذایی مهم در سراسر جهان معرفی می‌شود. چایوت از ارزش کالری بسیار بالایی برخوردار است که این مسئله ناشی از محتوای بالای کربوهیدرات در ساقه جوان، ریشه و بذرهای گیاه است. 

میوه چایوت

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر