سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
جستجو
آخرین اخبار اقتصاد
مطالب بیشتر
کد خبر: ۹۷۱۳۶
جمعه ۰۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۹

فکرشهر: ارزش بیشتر ارزهای دیجیتالی صعودی باقی ماند.

به گزارش فکرشهر از ایسنا، به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، به زودی معاملات رمزارزها در منطقه آزاد دوبی مجاز شناخته می شود. سازمان تجارت جهانی دوبی اعلام کرد بر اساس توافق با سازمان بورس و کالای امارات، دارایی های بر حسب ارز دیجیتالی تابع قوانین جدید خواهند شد. سازمان بورس امارات بر روی فعالیت های مرتبط با رمزارزها نظارت خواهد کرد که این فعالیت ها شامل هر گونه صدور، خرید و فروش، عرضه یا صدور مجوز جدید برای ارزهای دیجیتالی خواهد بود.

 به گفته منابع آگاه، دولت بایدن احتمالا یکی از منتقدان ارزهای دیجیتالی را به سمت رئیس کمیته ارزی سازمان بورس و اوراق بهادار آمریکا منصوب خواهد کرد. سویله اوماروا- استاد دانشگاه کارنل- تاکنون بارها از ارزهای دیجیتالی انتقاد کرده و خواستار حفظ موقعیت غالب بانک های مرکزی شده است. اوماروا در یکی از مقالات خود با انتقاد از طرفداران رمزارزها، نوشته بود این ایده که ارزهای دیجیتالی یک انقلاب در خدمات مالی ایجاد خواهند کرد چندان درست نیست.

ارزش بازار ارزهای دیجیتالی در بیستمین روز سپتامبر بار دیگر به زیر دو تریلیون دلار برگشت. در همین زمان السالوادور که به عنوان نخستین کشور جهان بیتکوین را به عنوان پول رسمی پذیرفته است، اقدام به خرید ۱۵۰ بیتکوین کرد. السالوادور اکنون ۷۰۰ بیتکوین در اختیار دارد. نایب بوکله- رئیس جمهور السالوادور- در توییتی نوشت: کشور در کف قیمتی اقدام به خرید بیتکوین کرد. یک نصیحت: در کف قیمتی خرید کنید تا نوسانات بازار نتواند به شما آسیبی برساند!

مجموع ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتالی در حال حاضر ۱۹۹۰ میلیارد دلار برآورد می‌شود که این رقم نسبت به روز قبل ۲.۶۲ درصد بیشتر شده است.

در حال حاضر ۴۴ درصد کل بازار ارزهای دیجیتالی در اختیار بیت کوین و ۱۷ درصد در اختیار اتریوم است. بیت‌ کوین ۱۲ سال پیش توسط گروه گمنامی از معامله‌گران بر بستر بلاک‌چین ایجاد شد و از سال ۲۰۰۹ معاملات اولیه آن شکل گرفت.  

به‌روزرسانی قیمت ارزهای دیجیتال (تا ساعت ۱۵ ظهر به وقت شرقی)؛ این رده حاوی تغییرات قیمتی ۱۰ ارز دیجیتالی بزرگ از نظر ارزش بازار است.

۱- بیت کوین

قیمت: ۴۴ هزار و ۶۸۱.۵۷ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۲.۵۱ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۶.۳۹ درصد کاهش

۲- اتریوم

قیمت: ۳۱۳۰.۷۹ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۲.۳۰ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱۲.۱۹ درصد کاهش

۳- کاردانو

قیمت: ۲.۲۷ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱.۱۵ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۶.۳۷ درصد کاهش

۴- بایننس کوین

قیمت: ۳۸۰.۶۱ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۹۷ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱۰.۱۱ درصد کاهش

۵- تتر

قیمت: ۱.۰۰ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۱ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۱ درصد افزایش

۶- ریپل

قیمت: ۰.۹۹ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۹۴ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۹.۰۱ درصد کاهش

۷- سولانا

قیمت: ۱۴۷.۵۸ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۵۳ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۲.۲۳ درصد کاهش

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر