سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: طبق آخرین رنگ بندی کرونایی، ۶ شهرستان از ۱۰ شهرستان استان بوشهر در شرایط زرد قرار دارند...
کد خبر: ۹۷۱۴۷
جمعه ۰۲ مهر ۱۴۰۰ - ۰۵:۲۸

فکرشهر: طبق آخرین رنگ بندی کرونایی، ۶ شهرستان از ۱۰ شهرستان استان بوشهر در شرایط زرد قرار دارند.

به گزارش فکرشهر از خبرگزاری ها، بر اساس اعلام سامانه ماسک وابسته به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از فردا (شنبه ۳ مهر) با تغییر وضعیت دشتستان از نارنجی به زرد، تعداد شهرستان‌های زرد کرونایی در استان بوشهر از ۵ به ۶ شهرستان افزایش می‌یابد. به این ترتیب شهرستان‌های دشتستان، دیلم، گناوه، دیر، جم و کنگان در وضعیت زرد کرونایی خواهند بود.

شهرستان‌های بوشهر، تنگستان، دشتی و عسلویه نیز همچنان در شرایط نارنجی کرونایی قرار دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اظهار کرد: در زمان حاضر ۶۰ درصد شهرستان‌های استان در وضعیت زرد و ۴۰ درصد در وضعیت نارنجی پرخطر کرونایی قرار دارند که انتظار می‌رود در هفته پیش رو تمام شهرستان‌های این استان به رنگ زرد با خطر متوسط کرونایی تغییر رنگ بدهند.

وی ادامه داد: بررسی ها نشان می‌دهد پس از ۱۷۶ روز (۶ ماه) تعداد بیماران بستری در بیمارستان‌های استان بوشهر به زیر ۲۰۰ نفر کاهش یافته است.

کشمیری اضافه کرد: این درحالی است که از اسفند ۹۹ همزمان با آغاز موج چهارم و پس از آن موج پنجم شیوع ویروس کرونا به مدت ۶ ماه ورودی بیمارستان‌های استان به هزار نفر در هفته رسید و  با خروج از این موج این آمار به ۳۰۰ نفر در هفته و به ۱۰۰ تا ۱۵۰ نفر در روز  کاهش یافته است.

وی اظهارداشت: بررسی‌های آماری بیانگر این است که میانگین ابتلای روزانه از ۲۰۰ به ۵۰ نفر کاهش یافته به این معنی که از هر ۱۰۰ تست پی سی آر تنها ۲۰ درصد مثبت می‌شود این درحالی است که در گذشته ۸۰ تا ۹۰ درصد مثبت می‌شد.

دبیرستاد مقابله با کرونا استان بوشهر در خصوص واکسیناسیون نیز گفت: در زمان حاضر ۶۵ درصد جمعیت بالای ۱۸ سال استان یک بار واکسن و ۳۴ درصد این جمعیت ۲ بار واکسن را دریافت کرده‌اند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر