سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۹۷۱۵۵
جمعه ۰۲ مهر ۱۴۰۰ - ۰۷:۰۱

فکرشهر: مدیر جهادکشاورزی گناوه گفت:عملیات اجرایی پروژه احداث کارخانه خوراک طیور در شهرک صنعتی بندرریگ در آیینی با حضور استاندار بوشهر و مسئولان این شهرستان آغاز شد.

به گزارش فکرشهر به نقل از ایرنا، عباس تخم افشان افزود: این پروژه با هدف ایجاد خودکفایی، دستیابی به اهداف اقتصاد مقاومتی و تکمیل زنجیره تولید گوشت سفید اجرایی شده است.

وی اظهارداشت: از آنجا که شهرستان گناوه یکی از قطب‌های  اصلی تولید مرغ گوشتی در استان بوشهر است با احداث کارخانه تولید خوراک  طیور، زنجیره تولید گوشت سفید کامل خواهد شد.

مدیرجهادکشاورزی گناوه ، تولید روزانه کارخانه خوراک طیور را ۸۰ تن و ظرفیت تولید سالانه آن را ۲۴ هزار تن برآورد کرد کرد و گفت: پیش‌بینی می‌شود برای ساخت این کارخانه که توسط سرمایه گذار  علی موسایی در شهرک صنعتی ریگ کلنگ زنی شده  به ۲۰۰ میلیارد ریال تسهیلات ثابت و ۱۰۰ میلیارد ریال تسهیلات سرمایه در گردش نیاز باشد و با افتتاح آن ۳۰ نفر بصورت ثابت مشغول به کار می‌شوند.

وی بیان کرد:  در سال ۱۳۹۹ کارخانه تولید جوجه یک روزه  جلال همتی نژاد در روستای کوهک از توابع بخش ریگ شهرستان گناوه با پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری به بهره برداری رسید  و  در سال جاری نیز کشتارگاه طیور شرکت ضامن آهو با پرداخت تسهیلات از همان محل، در اراضی روستای پوزگاه افتتاح شده است. 

تخم افشان  گفت: باتوجه به اینکه هم اکنون جوجه یک روزه در شهرستان گناوه تولید و در اختیار مرغداران قرار می‌گیرد و  با رسیدن مرغ به سن کشتار،  به کشتارگاه منتقل و پس از کشتار، بسته بندی و روانه بازار می شود ، بنابراین با احداث کارخانه خوارک طیور، غذای مورد نیاز مرغداران تامین و  زنجیره تولید از ابتدا تا کشتار و بسته بندی مرغ در این منطقه  محقق خواهد شد.

مدیرجهادکشاورزی شهرستان گناوه اظهارکرد: امیدواریم  با حمایت مسئولان شهرستانی و استانی، همانند ۲ طرح  تولید جوجه یک روزه و کشتارگاه طیور، تسهیلات کم بهره برای پروژه کارخانه طیور مصوب و در اختیار سرمایه‌گذار قرار گیرد.

وی افزود:  تقویت بعد نظارتی و شفاف‌سازی و  البته با همکاری مردم در اجرای چنین طرح‌هایی که تامین کننده غذایی نیاز جامعه است، لازم و موثر است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر