سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
فکرشهر: رئیس جمهور فراهم کردن زیرساخت‌های پیشرفت و آبادانی استان ایلام به ویژه تامین و تکمیل زیرساخت‌های زیارت اربعین را از دغدغه های جدی دولت در سطح استان دانست...
کد خبر: ۹۷۱۶۰
جمعه ۰۲ مهر ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۱

فکرشهر: رئیس جمهور فراهم کردن زیرساخت‌های پیشرفت و آبادانی استان ایلام به ویژه تامین و تکمیل زیرساخت‌های زیارت اربعین را از دغدغه های جدی دولت در سطح استان دانست.

به گزارش فکرشهر به نقل از ایسنا، سید ابراهیم رئیسی در دیدار نخبگان، علما، خانواده شهدا، ایثارگران و جمعی از قشرهای مردم استان ایلام با بیان اینکه ایلام دَین خود را در دفاع از ایران ادا کرده‌ است، گفت: مردم استان ایلام در خط مقدم جبهه، مردانه ایستادگی و از ارزش‌ها و ناموس کشور دفاع کردند و ملت ایران همواره قدردان رشادت‌های مردم این خطه است.

رئیس جمهور گفت: آنچه می‌توان و باید از نام شهدا و هفته دفاع مقدس آموخت این است که رفع مشکلات و تنگناهای کشور با روحیه جهادی و بسیجی و در یک کلام با روحیه «ما می‌توانیم» امکان‌پذیر است.

رئیسی افزود: باور دارم که همانند آن فرهنگ و انگیزه‌ای که سنگرها را در مقابل دشمن برپا کرد امروز هم هر اداره و سازمانی، باید یک سنگر برای خدمتگزاری به مردم و ایستادگی در برابر دشمنان باشد.

وی در ادامه با برشمردن ظرفیت‌های استان ایلام، به ۴۳۰ کیلومتر ارتباط استان با عراق اشاره کرد و گفت: مرز، یک تهدید نیست بلکه فرصت بسیار خوب اقتصادی برای ارتباط مردم دو کشور همسایه با ریشه‌های فرهنگی و اعتقادی مشترک است.

رئیسی تکمیل زیرساخت‌های استان ایلام را ضروری دانست و گفت: باید کریدور ریلی استان در کنار آزادراه های مواصلاتی با عراق تکمیل شود و این کار می‌تواند ضمن فراهم کردن زمینه گسترش صادرات به کشور عراق، رفاه و آسایش زائران را هم به همراه داشته باشد.

رئیس جمهور بر ضرورت توسعه صادرات به عراق و کشورهای همسایه تاکید کرد و گفت: سهم ایران در تجارت منطقه بسیار پایین و در حدود دو درصد است و رقم ۲۰ میلیارد دلار کنونی در تجارت منطقه‌ای کشورمان می‌تواند با اقدام جهادی از جانب تولیدکنندگان، صادرکنندگان و دولت با تکمیل زیرساخت‌ها، به راحتی به ۴۰، ۵۰ میلیارد دلار برسد.

رئیسی تکمیل زیرساخت‌های زیارت اربعین در استان ایلام را ضروری دانست و گفت: استان ایلام و منطقه مهران به نوعی باب‌الحسین و مسیر تردد عاشقان اباعبدالله‌الحسین(ع) است و گام‌های خوبی برای تجهیز این منطقه برداشته شده اما این گام‌ها مقدماتی‌ است و باید با توجه به اشتیاق عظیم ملت ایران برای زیارت اقدامات گسترده‌ای انجام شود.

رئیس جمهور گفت: تجهیز زیرساخت‌های اربعین در استان ایلام می‌تواند به توسعه اقتصاد گردشگری، رفع بیکاری و ایجاد اشتغال برای جوانان استان بینجامد.

رئیسی در ادامه با اشاره به سخنان مطرح شده برای صیانت از نهاد خانواده در استان ایلام اظهار داشت: نهاد خانواده از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و باید از همه اعضای خانواده و فرهنگ و دین‌مداری جامعه صیانت کنیم و در همین راستا به معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری ماموریت می‌دهم در جلسه‌ای با زنان فرهیخته استان، راهکارهای صیانت از نهاد خانواده در ایلام را با جدیت بررسی کند.

وی با اشاره به محدودیت‌های ایجاد شده برای حضور زائران اربعین حسینی از جانب دولت عراق اظهار داشت: دولت عراق ابتدا ۳۰ هزار نفر زائر و سپس با پیگیری‌های انجام شده ۶۰ هزار نفر را پذیرفت و به هر میزان که دولت عراق آمادگی پذیرش زائر داشته باشد، امکان اعزام زائران اربعین وجود دارد اما باید حتما شرایط دولت میزبان را رعایت کنیم.

رئیس جمهور گفت: کسانی که به رغم مقررات اعلام شده، برای زیارت اربعین به استان ایلام آمده‌اند حتما باید تکریم شوند و تغذیه و سرپناه برای این عزیزان فراهم شود تا به محل زندگی خود بازگردند.

رئیسی در ادامه با اشاره به سخنان یکی از حاضران درباره رتبه‌بندی فرهنگیان گفت: دولت حتما رتبه‌بندی فرهنگیان را با جدیت پیگیری می‌کند و بی تردید معلمان عزیز نباید دغدغه معیشت داشته باشند.

رئیس جمهور همچنین با اشاره به مشکلات جامعه ایثارگران به ویژه در حوزه مسکن و اشتغال اظهار داشت: بخش قابل توجهی از زمین های مورد نیاز برای ساخت مسکن ایثارگران تامین شده است و حتما این موضوع در کنار اشتغال ایثارگران با اولویت در دولت پیگیری می شود.

رئیسی همچنین بر توجه ویژه دولت به مناطق محروم در سطح استان‌ها تاکید کرد و گفت: مناطقی که به هر دلیلی به آنها توجه لازم نشده است، باید مورد توجه ویژه قرار بگیرد تا عقب‌ماندگی‌ها جبران شود.

در این جلسه شماری از منتخبان استان، دیدگاه‌ها، دغدغه‌ها و پیشنهادهای خود را با رئیس جمهور در میان گذاشتند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر